Ràdio Sant Sadurní

AVUI: Intervals de nuvolositat amb pluja escasa 22ºC|7ºC
Facebook Twitter Instagram Youtube

BUTLLETÍ

SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC

Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana

Notícies
peatge Sant Sadurní
Adéu peatges...fins quan?
Des d'aquest 1 de setembre s'han alliberat diverses autopistes i vies catalanes

Des d'aquest dimecres 1 de setembre els veïns de Sant Sadurní que facin servir l'AP-7 trobaran les barreres aixecades al peatge. Punt d'inflexió a dècades per a milions d'usuaris que han pagat per la concessió i el manteniment de les autopistes. En els darrers anys els Ajuntament rebien l'IBI corresponent pels trams d'autopista que passaven pel terme municipal i que en el darrer any suposaven per Sant Sadurní uns ingressos d'una mica més de 42.000 euros.

Fins quan es mantindrà aquesta mesura? Com es cobriran els costos de manteniment i millora de les vies? Està per veure.

De moment, a Sant Sadurní d’Anoia s’acaba una relació tortuosa amb l’AP-7 i especialment amb el peatge de Martorell. Poc més de 15 quilòmetres pels que els usuaris pagaven fins ahir 2 euros amb 65 cèntims, uns 280 euros mensuals si l’havies de fer servir de dilluns a divendres, per exemple, per anar i tornar de treballar.

La zona té poques alternatives decents per desplaçar-se per carretera fins a la capital o l’àrea metropolitana, si no és per autopista. La N-340 no és una opció gens recomanable, fins que no finalitzin les obres de la B-23, que ha de connectar amb l’A-2 però que ara mateix s'acaba a Vallirana, gairebé mitja hora des de Sant Sadurní fins arribar a l’enllaç. La única opció B és estalviar-se un tram de l’AP-7 agafant la sortida a Martorell i recórrer alguns quilòmetres fins a enllaçar amb l’A-2, i seguir fins allà fins a connectar amb la B-23, amb què estalviem la meitat del peatge.

La construcció de la sortida sud a l’AP-7 va fer que des de fa uns deu anys, el Ministeri de Foment oferís la gratuïtat del tram entre Sant Sadurní i Vilafranca, un petit respir que molts conductors - no només els que feien aquest trajecte - aprofitaven, però que generava a les hores punta importants retencions a la zona propera al peatge, que sortien i entraven de manera consecutiva del peatge per recollir el tiquet i beneficiar-se d’aquesta gratuïtat.

Amb la següent sortida en direcció nord, Gelida, un trajecte que es feia càrrec econòmicament la Generalitat, també es considerava tram gratuït, però els usuaris havien d’adquirir el servei Via-T, amb un cost d’uns 50 euros.

En el darrer dia de peatges hem conversat amb alguns usuaris des de l'entrada a l'AP-7 per Sant Sadurní per recollir les seves impressions i sensacions:

Àudio

PUBLICAT EL 01.09.2021
COMPARTIR
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic