RÓdio Sant SadurnÝ
Des d'aquest 1 de setembre s'han alliberat diverses autopistes i vies catalanes

Des d'aquest dimecres 1 de setembre els ve´ns de Sant SadurnÝ que facin servir l'AP-7 trobaran les barreres aixecades al peatge. Punt d'inflexiˇ a dŔcades per a milions d'usuaris que han pagat per la concessiˇ i el manteniment de les autopistes. En els darrers anys els Ajuntament rebien l'IBI corresponent pels trams d'autopista que passaven pel terme municipal i que en el darrer any suposaven per Sant SadurnÝ uns ingressos d'una mica mÚs de 42.000 euros.

Fins quan es mantindrÓ aquesta mesura? Com es cobriran els costos de manteniment i millora de les vies? EstÓ per veure.

De moment, a Sant SadurnÝ d’Anoia s’acaba una relaciˇ tortuosa amb l’AP-7 i especialment amb el peatge de Martorell. Poc mÚs de 15 quil˛metres pels que els usuaris pagaven fins ahir 2 euros amb 65 cŔntims, uns 280 euros mensuals si l’havies de fer servir de dilluns a divendres, per exemple, per anar i tornar de treballar.

La zona tÚ poques alternatives decents per desplašar-se per carretera fins a la capital o l’Órea metropolitana, si no Ús per autopista. La N-340 no Ús una opciˇ gens recomanable, fins que no finalitzin les obres de la B-23, que ha de connectar amb l’A-2 per˛ que ara mateix s'acaba a Vallirana, gairebÚ mitja hora des de Sant SadurnÝ fins arribar a l’enllaš. La ˙nica opciˇ B Ús estalviar-se un tram de l’AP-7 agafant la sortida a Martorell i recˇrrer alguns quil˛metres fins a enllašar amb l’A-2, i seguir fins allÓ fins a connectar amb la B-23, amb quŔ estalviem la meitat del peatge.

La construcciˇ de la sortida sud a l’AP-7 va fer que des de fa uns deu anys, el Ministeri de Foment oferÝs la gratu´tat del tram entre Sant SadurnÝ i Vilafranca, un petit respir que molts conductors - no nomÚs els que feien aquest trajecte - aprofitaven, per˛ que generava a les hores punta importants retencions a la zona propera al peatge, que sortien i entraven de manera consecutiva del peatge per recollir el tiquet i beneficiar-se d’aquesta gratu´tat.

Amb la segŘent sortida en direcciˇ nord, Gelida, un trajecte que es feia cÓrrec econ˛micament la Generalitat, tambÚ es considerava tram gratu´t, per˛ els usuaris havien d’adquirir el servei Via-T, amb un cost d’uns 50 euros.

En el darrer dia de peatges hem conversat amb alguns usuaris des de l'entrada a l'AP-7 per Sant SadurnÝ per recollir les seves impressions i sensacions:

└udio

PUBLICAT EL 01.09.2021