Places limitades. Inscripció prèvia.
Sessió 1
1- Gestió de la tresoreria, ingressos i despeses que no són cobraments i pagaments.
2- Cobraments i pagaments: el cicle de la venda al cobrament i de la compra al pagament.
3- Conceptes bàsics de la tresoreria:
3.1.- En quins 5 conceptes es recolza la gestió de tresoreria d’una empresa?
3.2.- Quant val el diner a la teva empresa?
4- Diferència entre ingressos i cobraments, despeses i pagaments.
5- El procés de venda i cobrament.
5.1- Què hi ha entre la venda i el cobrament?
5.2- Raons típiques per què un cobrament a 30 dies es converteix en un termini superior.
5.3- El mitjà de cobrament també compta i molt. Cal saber quins són els mitjans òptims a utilitzar i el perquè?
6- Gestió de pagaments.
6.1- Què hi ha entre la compra i el pagament?
6.2- Quins són els principals grups de pagament que té una empresa?
6.3- Fases en les que s’organitza el procés de pagament.
7- Casos pràctics.
Sessió 2
1- On s’amaga la tresoreria a l’empresa. Causes, eines i gestió. El teu pla de tresoreria.
2- Fer un pla de tresoreria, no una còpia, el teu pla personalitzat...
3- Gestió de la nostra tresoreria
3.1- Què provoca tensions de tresoreria?
3.2- Necessitats reals de recórrer al crèdit – NRC.
3.3- Quines eines tinc per gestionar la meva tresoreria?
3.4- El full de tresoreria.
3.5.- Quines pràctiques m’ajuden a gestionar la tresoreria?
4- Com fer el full de tresoreria del teu negoci (el teu Pla de Tresoreria).
5- Casos pràctics