Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Descobert22ºC-4ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Estatuts Patronat de Turisme
Capítol I. De la creació, denominació, domicili, objecte, capacitat jurídica i duració de l’organisme autònom

Article 1.- L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia constitueix un organisme autònom, sense afany de lucre, al empara d’allò que estableix l’article 237 de la Llei 8/1987, de 15 d’abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya i articles 199 i següents del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, 179/1995, de 13 de juny.

Article 2.- La denominació de l’organisme autònom serà la de Patronat de promoció turística i comercial de Sant Sadurní d’Anoia i el seu domicili social, s’estableix a la casa consistorial del municipi.

Article 3.- El Patronat, està dotat de personalitat jurídica pròpia i té plena capacitat d’obrar i d’obligar-se per a l’aconseguiment de les seves finalitats. Es regeix pel que disposa aquests estatuts i actuarà sota la tutela de l’ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, al qui li correspon vetllar per la consecució dels fins previstos.

Article 4.- El Patronat autònom es constitueix per temps indefinit i únicament es dissoldrà per les causes previstes a la llei o en aquests estatuts.

Article 5.- Són finalitats de Patronat:

a) Disposar de les eines necessàries pel coneixement de la realitat i de les potencialitats pròpies de la Vila de Sant Sadurní d’Anoia, pel desenvolupament de les seves capacitats turístiques i comercials.

b) Definir i dur a terme els plans i les estratègies necessàries per a la promoció de les activitats econòmiques del turisme i del comerç a Sant Sadurní d’Anoia.

c) Endegar programes de millora de la imatge pública del municipi i donar suport a la seva presència en els mercats turístics.

d) Coordinar i agrupar esforços de les entitats i persones, tendents a la millora dels sectors turístic i comercial de la Vila.

Capítol II. Òrgans de govern i gestió de l’organisme

Article 6.- El Patronat disposa dels següents òrgans de govern: El president, la junta de govern i un director-tècnic.

Article 7.- La junta, és l’òrgan superior de govern, administració o representació del Patronat i està constituïda pels següents membres:

A.- El president: L’Alcalde-President de l’ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, o regidor en qui delegui.

B.- Vicepresident: Un dels vocals de representació municipal tindrà la condició de vice-president per nomenament directe del president. El vice-president substituirà al president en cas d’absència d’aquell i el president li podrà delegar funcions que li siguin pròpies.

C.- Vocals de representació municipal: Amb un mínim de quatre, estaran representat tots els grups polítics municipals constituïts formalment a la Corporació, que seran necessàriament membres electes de la Corporació municipal i seran nomenats pel Ple Municipal .

D- Vocals en representació de les entitats: Els altres quatre vocals seran nomenats pel Ple municipal, a proposta del consell de l’organisme, en tant que representants socials i d’entre aquelles persones de la Vila que formin part d’entitats que treballin o tinguin especialment significació en el món del turisme o la promoció o que a títol individual puguin aportar coneixements i experiència per l’acompliment dels objectius de l’organisme.

E- El secretari general de l’ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia o bé funcionari de la corporació amb qui delegui, amb veu, però sense vot.

F.- El director-Tècnic del Patronat, amb veu, però sense vot.

El mandat dels membres de la junta de govern, coincidirà amb el de la corporació municipal que els designi i continuaran en funció del seu càrrec, en tant no s’anomeni una de nova.

Article 8.- La condició de membre de la junta de govern és indelegable, llevat de les delegacions que el president pugui fer en el vice-president, té caràcter gratuït, sense perjudici de les compensacions per despeses justificades ocasionades en l’exercici del càrrec.

Article 9.- Són competències de la junta de govern:

a.- Nomenar el director-tècnic a proposta del president.

b.- Nomenar, si s’escau, al vice-president.

b.- Aprovar la proposta de pressupost econòmic i les seves modificacions per la seva acceptació final per part del ple municipal.

c.- Sotmetre a l’aprovació de l’ajuntament la plantilla de personal de l’organisme i contractar i nomenar d’acord amb la normativa vigent de personal.

d.- Contractar obres, serveis i subministraments de conformitat amb el pressupost aprovat, de conformitat amb la normativa aplicable.

e.- Aprovar el programa d’actuació tenint en compte els criteris establerts pel consell del Patronat, i la memòria anual d’activitats.

f.- Adquirir i posseir béns de totes classes, acceptar donacions així, com contreure obligacions per a l’acompliment de les seves finalitats i exercitar accions civils, criminals i administratives d’acord amb les lleis.

g.- Aprovar i censurar els comptes.

h.- Totes aquelles facultats que de manera expressa no estiguin atribuïdes al president o al director-tènic.

i.- L’extinció del Patronat en els termes contemplats a l’article 28 d’aquests estatuts.

Article 10.- La junta de govern es reunirà com a mínim una vegada al trimestre i quan ho estimi necessari el president o quan ho sol•licitin tres dels seus membres. En aquest darrer cas, els sol•licitants hauran d’incloure en la seva sol•licitud els assumptes que s’hagin de tractar, sense perjudici de la facultat de la presidència d’afegir-ne altres.

Els acords s’adoptaran per majoria de vots i, en cas d’empat, correspondrà al president exercir la decisió mitjançant el vot de qualitat.

Article 11.- Per a que la junta de govern celebri sessió, serà necessària la presència de com a mínim tres dels seus membres amb dret a vot, un dels quals haurà de ser el president o membre de la junta en qui delegui. La presència del secretari o persona en qui delegui, es igualment inexcusable.

Les convocatòries seran efectuades pel president i inclouran la relació d’assumptes que s’hagin de tractar, havent-se d’enviar per part del secretari amb un mínim de cinc dies d’antelació, al de la sessió.

Article 12.- Són funcions del president:

a.- Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions de la junta.

b.- Executar i fer complir els acords adoptats.

c.- La representació legal del Patronat davant de tota mena d’institucions i autoritats, podent conferir mandats per a l’exercici de l’esmentada representació.

d.- Ordenar els pagaments.

e.- Presentar a l’aprovació de la junta la proposta de pressupost econòmic, la seva liquidació i el programa d’actuació anyal.

f.- Supervisar les tasques del director-tècnic.

g.- Contractar al personal del Patronat, així com les obres i els serveis consignats al pressupost i prèviament aprovats per la junta de govern.

h.- Aprovar i executar les despeses necessàries pel funcionament ordinari i quotidià del Patronat.

i.- Aquelles altres que li pugui delegar la junta de govern.

Article 13.- El director-tècnic del Patronat, és nomenat pel president a proposta de la junta de govern i es donarà compte al ple de la corporació.

El seu nomenament coincideix en el temps amb de la junta de govern, si bé es podrà renovar per períodes successius.

Article 14.- Són funcions del director-tèncic:

a. Executar i fer complir els acords de la junta de govern amb el límits que pugui fixar aquesta.

b. Representar administrativament al Patronat.

c. Ordenar els pagaments que tinguin consignació expressa i hagin estat aprovats.

d. Assistir a totes les reunions de la junta de govern i a les reunions plenàries del consell, amb veu, però sense vot.

e. Preparar la memòria i els pressupostos de l’organisme, així com la liquidació i rendiment de comptes dels mateixos.

Article 15.- El secretari i el interventor de fons de l’ajuntament exerciran al Patronat les funcions pròpies dels seus càrrecs, segons la normativa de règim local. Podran delegar les seves funcions, total o parcialment, en funcionaris tècnics de l’administració local.

Article 16.- El funcionaris de l’ajuntament que s’incorporin a l’organisme autònom del Patronat, mantenen la seva situació de servei actiu en aquell. En qualsevol cas, el Patronat assumeix totes les obligacions de l’ajuntament del qual depengui aquest personal.

Capítol III. Del Consell de l’organisme

Article 17.- Com a òrgan de consulta, assessorament i estudi del Patronat es constitueix el consell de l’organisme, el qual proposarà el nomenament de quatre dels vocals de la junta i podrà emetre informe no vinculant sobre aquelles qüestions relacionades amb les activitats del Patronat.

El consell és presidit pel president de l’organisme i en formaran part tots els membres de la junta de govern i un representant de cada una de les organitzacions i entitats de la Vila relacionades amb els sectors turístic, industrial, cultural i comercial, així com aquelles persones de la Vila que per la seva especial significació en les matèries pròpies de l’organisme es consideri important la seva presència.

L’admissió de les entitats i persones correspondrà al propi consell, les decisions del qual en aquesta matèria podran ser ser objecte de impugnació davant del ple municipal.

Article 18.- El consell del Patronat es reunirà com a mínim dos vegades a l’any, i la seva convocatòria correspon al president, ja sigui per pròpia iniciativa o bé a sol•licitud d’un terç dels seus membres.

Article 19.- Correspon al consell del Patronat efectuar la proposta de nomenament de quatre membres de la junta de govern, de conformitat amb allò que preveu l’article set.

Las persones que siguin proposades pel consell com a membres de la junta de govern, hauran d’obtenir el vot favorable de la majoria simple dels membres del consell presents a la sessió.

Article 20.- El consell podrà organitzar el seu treball en comissions que hauran de ser presidides per un dels vocals de la junta de govern i al igual que el consell tindran funcions merament consultives. A les sessions de treball de les comissions podran ser convidades persones alienes a la junta al consell per tal que puguin aportar la seva experiència i coneixements.

El resultat dels treballs de les comissions es traslladaran a la junta de govern, per mitjà de les seus presidents.

Capítol IV Recursos, patrimoni i règim econòmic

Article 21.- Els recursos econòmics del Patronat, per a l’acompliment de les seves finalitats, estan constituïts per:

a. Les aportacions inicials que faci l’ajuntament

b. Les aportacions periòdiques que l’ajuntament pugui consignar en el seus pressupostos econòmics.

c. Els ajuts econòmics procedents d’altres entitats públiques o privades o de persones físiques.

d. Els ingressos derivats de la prestació de serveis per part del Patronat.

e. Qualsevol altre que li pugui ser atribuït.

Article 22.- L’ajuntament podrà afectar al Patronat autònom els bens que estimi adients. Qualsevol adquisició que realitzi l’organisme s’entendrà efectuada en nom de l’ajuntament i serà inventariada amb aquest caràcter, podent-se verificar però l’adscripció a l’organisme.

Article 23.- Els ingressos i les despeses del Patronat, seran intervinguts i comptabilitzats per l’interventor de fons de l’ajuntament o el seu delegat i la comptabilitat pròpia de l’entitat s’ajustarà a la normativa prevista a la legislació sobre règim local vigent

El fons econòmic de l’entitat és custodiat per la tresoreria de l’ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, directament o en comptes bancaris a nom de l’organisme.

Capítol V. Règim jurídic i tutela municipal

Article 24.- Els acords adoptats per la junta de govern no necessiten ser ratificats per l’ajuntament, llevat dels casos expressament determinats pels estatuts o per la legislació aplicable.

Article 25.- Els acords de la junta de govern tindran la naturalesa jurídica d’actes administratius o de dret privat, segons la matèria de que es tracti i es podran recórrer en alçada en el termini d’un mes davant de l’ajuntament.. Els que aquest adopti seran definitius en via administrativa i impugnables directament davant de la jurisdicció que correspongui.

Article 26.- L’ajuntament exerceix la tutela administrativa del Patronat, mitjançant les següents atribucions:

a. L’aprovació del pressupost de l’organisme.

b. L’aprovació de l’estat de comptes i liquidació dels pressupost, així com les memòries de gestió.

Capítol VI. Modificació d’estatuts i dissolució

Article 27.- La modificació total o parcial d’aquests estatuts a proposta del Patronat o previ el seu informe, requerirà l’aprovació del ple de l’ajuntament.

Article 28- L’organisme, es podrà dissoldre pels següents motius:

a. Per disposició legal.

b. Per acord dels dos terços de la junta de govern, ratificat pel ple de la corporació.

c. Per acord del ple de la corporació, adoptat amb el vot favorable de la majoria absoluta legal dels seus membres.

d. Per impossibilitat d’acomplir les seves finalitats.

En cas de dissolució del Patronat, la corporació municipal el succeirà universalment en tots els seus drets i obligacions, destinant-se el remanent positiu que pugues existir a finalitats similars.

Tramitació:
Òrgan i data d’aprovació inicial: Ple Municipal de 30 de juliol de 1997.
Publicació: Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOP), número 205, de data 27 d’agost de 1997, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC), número 2464, de data 28 d’agost de 1997 i al Diari "La Vanguardia" de data 19 d’agost de 1997.
Publicació text íntegre: BOPB núm. 278 de data 20 de novembre de 1997.
Data d’entrada en vigor: 15 dies hàbils després d’aquesta publicació

Pujar al principi de la pàgina