Per a públic familiar amb infants a partir de 6 anys, amb inscripció prèvia a partir del dia 19 de gener al web: http://www.santsadurni.cat/activitatsinfantils
Tinc un tanc de joguina

INSCRIPCIONS

“Tinc un tanc de joguina” es basa en un poema de Pere Martí i Bertran, escrit amb un ritme i una mètrica ben marcats i que conté un missatge pacifista. Les il·lustracions de Núria Tomàs Mayolas, realitzades en llapis de colors, ens proposen un tràveling per una taula plena de joguines bèl·liques de diferents èpoques.
L’editorial Akiara Books, a través dels seus llibres procura obrir temes de debat en les famílies, les escoles i les biblioteques. Amb aquesta proposta, ens convida a reflexionar sobre la banalització de la guerra en la societat actual.

L'autor,  Pere Martí comenta : "Amb Tinc un tanc de joguina he volgut fer adonar als lectors com són d’importants els petits canvis personals i com la literatura i l’art hi poden ajudar, ja que a vegades un conte, un poema, un quadre o una il·lustració ens permeten veure les coses d’una altra manera"

L’activitat es basa en una primera part on es llegeix el poema (Pere Martí i Bertran) i es projecten les il·lustracions. A l’acabar la lectura es crea un petit debat sobre el significat del poema i en Pere Martí Bertran aprofundeix en els aspectes tècnics de l’estructura mètrica. A continuació es realitza un doble exercici de dibuix: 1. Es reparteixen als participants algunes de les joguines amb clares connotacions bèl·liques que apareixen en les il·lustracions i els nens i nenes les han d’observar i dibuixar tal com les perceben, amb llapis, sobre unes cartolines blanques. 2. Un cop realitzats aquests estudis al natural, passem a realitzar un dibuix més imaginatiu amb un traç espontani i directe i reconvertim aquestes joguines dibuixades en nous elements que continguin uns significats que no siguin violents. Plasmem aquestes noves idees sobre un paper vegetal, amb un retolador negre, i les pintem amb retoladors de colors ben vius. Els dos dibuixos resultants s’enganxen un al costat de l’altre, creant un diàleg i una reflexió. L’activitat es clou valorant els treballs de tots els participants.