Aquest dilluns, 7 de gener, l’Ajuntament de Sant Sadurní ha posat a disposició dels usuaris un nou bus urbà que millora les prestacions del que venia funcionant fins ara. El vehicle, que va ser presentat dissabte passat a l’Era d’en Guineu, en un acte al qual hi van assistir l’alcalde, Joan Amat, el regidor de Mobilitat, Isidor Rando, i altres membres del consistori, disposa d’un accés adaptat que elimina les barreres arquitectòniques i té capacitat per a un major nombre de passatgers. Concretament, hi poden viatjar 18 persones assegudes i 30 dretes. El nou bus és de color blau, porta l’anagrama de l’Ajuntament i el disseny està personalitzat, incorporant tant a la carrosseria com als seients dibuixos de fulles de pàmpols. Encara que d’entrada no varien ni el recorregut ni les parades del bus, està previst poder introduir canvis i millores en un futur immediat.
L’anterior bus estava llogat a Transports Ciutat Comtal, i per bé que el nou també pertany a la mateixa empresa privada, l’Ajuntament compte amb un conveni que permet assumir-ne el finançament gràcies a les subvencions rebudes. El servei del bus urbà té un cost anual de 70.000 euros per a l’Ajuntament i l’any 2007, sense comptar el mes de desembre, va tenir 50.829 usuaris, una xifra que suposa un increment significatiu respecte l’any anterior.
Millores en estudi
Segons el regidor de Mobilitat, Isidor Rando, l’Ajuntament vol millorar en els propers mesos tres qüestions que no acaben d’estar ben resoltes, com són la parada a l’estació del tren, una de les parades del centre de la vila i el tomb que el bus fa als Habitatges Vilarnau. Els canvis que hi ha previst introduir tenen la funció de fer més àgil el recorregut i guanyar minuts.
El mateix Rando també ha fet saber que el Departament de Mobilitat de l’Ajuntament està estudiant millores de la mobilitat urbana que potenciaran el transport col•lectiu en detriment del transport individual. Un dels instruments serà el Pla de Mobilitat Urbana, que serà una adaptació de les normes del Pacte per la Mobilitat aprovat pel consistori. D’altra banda, hi ha també l’objectiu d’introduir un segon circuït del bus urbà que podria incloure el desplaçament als polígons industrials de la vila.
L’Ajuntament, a més de ser soci de l’Associació Municipal del Transport Urbà (AMTU) de la Segona Corona, té pendent la signatura d’un conveni amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), el Departament de Política Territorial de la Generalitat i Transports Ciutat Comtal que hauria de permetre la introducció de la tarifa integrada en els propers mesos. D’aquesta manera, el mateix bitllet del bus urbà podrà servir per exemple pel tren de Rodalies, el bus interurbà o el metro de Barcelona. Aquest acord, que està subvencionat per l’AMTU, suposarà una major comoditat pels usuaris i incrementarà lleugerament el cost que aquest servei suposa per a l’Ajuntament.