Aquest dilluns 16 de juliol l’Alcalde de Sant Sadurní, Josep Maria Ribas, i el President de la Fundació Mas Albornà, Martí Solé Bordes, han signat la renovació del conveni per tal que la Fundació continuï portant a terme les tasques de manteniment de les places i jardins de la vila. A l’acte també hi han pres part la regidora de via pública, Susanna Mèrida, i el i el director executiu de Mas Albornà, Joan Clotet.
La relació entre ambdues institucions es manté des de fa diversos anys i ara l’Ajuntament dóna un pas endavant per tal de renovar la confiança i enfortir l’acord, així com millorar l’eficiència dels serveis de neteja de places i jardins que actualment ofereix aquesta entitat. El conveni té vigència fins a finals del 2013.
L’Alcalde, s’ha mostrat satisfet que en temps de crisi es pugui continuar amb aquest tipus de col·laboracions, convençut que s’ha d’apostar per aquests serveis, pels quals l’Ajuntament mostra especial sensibilitat ja que recullen les dues vessants de servei, a la ciutadania i als col·lectius que es veuen més afectats per la crisi.
També s’ha expressat en aquest sentit Martí Solé, president de Mas Albornà, que s’ha mostrat molt agraït amb l’Ajuntament, ja que ’Si les dificultats a la societat són per tothom, no cal dir que aquells col·lectius més desprotegits les pateixen amb més intensitat. Confiem que aquest conveni i tot el que es desprengui d’ell serveixi no per arreglar però si apaivagar aquesta situació el màxim possible’.
Per la seva banda la regidora de via pública, Susanna Mèrida, ha explicat que s’han reforçat els lligams amb Mas Albornà per donar recolzament a totes les persones que tenen més dificultats per encarar el futur. Han treballat conjuntament amb la Fundació per establir una persona més que serveixi de guia, reforç i assessorament a les persones que treballen pel manteniment de places i jardins de la vila, que passen de tres a quatre: ’la voluntat d’aquest equip de govern ha estat no només continuar amb aquesta col·laboració amb Mas Albornà sinó augmentar aquesta col·laboració, que també ens permetés millorar l’organització de les tasques que realitzen a l’Ajuntament”.
Mèrida ha explicat que ha suposat un esforç obtenir més recursos per potenciar aquest servei, en un moment de retallades com l’actual: ’L’estat està fent retallades molt dràstiques, amb tots els treballadors, i amb aquest col·lectiu en especial, ja que ha disminuït en un 25% les ajudes que anaven destinades a la contractació d’aquest tipus de persones’. Martí Solé ha afegit que cal posar-hi tota la imaginació del món per sobreviure en moments com aquests.
Mas Albornà és una organització sense ànim de lucre que es dedica des de fa més de 40 anys a la integració social i laboral de persones amb discapacitat i trastorn mental. S’ha consolidat com la principal empresa de serveis dirigits als consistoris i no han parat de créixer. D’aquesta manera, a dia d’avui són jardiners, educadors ambientals i gestors de deixalleries i pinten i netegen la majoria de carrers de l’Alt Penedès. En aquest sentit, treballa per 23 dels 27 ajuntaments de la comarca.
ACTE SIGNATURA CONVENI AMB MAS ALBORNÀ