Nexes - Innovació, emprenedors i empreses

Neix Kit Consulting, un programa d'ajudes perquè les pimes facin un pas més en la seva transformació digital
El Programa està dirigit a empreses d'entre 10 i menys de 250 empleats i destinat a la contractació de serveis d'assessorament digital especialitzat i personalitzat per als seus negocis.

  Nou Kit ConsultingEl programa Kit Consulting, impulsat per Red.es, inicia el seu recorregut. 

Kit Consulting s'emmarca en el Pla de Recuperació Transformació i Resiliència, i compta amb un pressupost de 300 milions d'euros finançats per la Unió Europea a través dels fons NextGenerationEU.

Les pimes podran començar a sol·licitar l'ajuda des del 20de juny i fins els 31 de desembre de 2024.  Per a poder accedir a aquestes ajudes és important que les petites i mitjanes empreses sol·licitants compleixin els requisits mínims recollits en les bases del programa que es poden consultar en l'enllaç de les bases reguladores.

Teniu més informació al següent enllaç.

Assessors Digitals, les persones encarregades de realitzar el servei d'assessorament

Els Assessors Digitals seran els encarregats de realitzar el servei d'assessorament triat per la pime i de guiar-la en els següents passos que ha de donar en el seu procés de digitalització. Durant tota la vigència del programa estarà obert el termini d'adhesió com a Assessor Digital. Per a ser-ho, les empreses interessades hauran d'haver facturat almenys 100.000 euros en l'exercici anterior o tenir una mitjana d'ingressos superior a aquest llindar en els últims tres anys, entre altres requisits que poden consultar en les bases reguladores del Programa, i en l'Anunci d'Adhesió.

Per a poder adherir-se al Programa els Assessors Digitals hauran de complir els requisits mínims recollits en les bases del programa que es poden veure en aquest enllaç.

Sistema de tramitació automatitzada

Kit Consulting comptarà amb un sistema de tramitació automatitzat innovador, amb eines de robotització i Intel·ligència Artificial per a reduir la càrrega burocràtica, disminuir el nombre de documents a presentar i escurçar els terminis de concessió.

D'aquesta manera, les pimes podran sol·licitar l'ajuda sense aportar cap documentació. A més, en el procés de verificació de les justificacions dels serveis d'assessorament, Red.es posa en marxa, per primera vegada, una plataforma d'Intel·ligència Artificial que servirà de suport en el procés de verificació de les justificacions dels serveis d'assessorament. Es durà a terme a través d'un sistema LLM per a detectar plagis, còpies i comprovar la qualitat dels documents presentats.

Kit Consulting contempla també la figura del “representant voluntari” que permet que qualsevol tercer, sigui persona física o jurídica, degudament autoritzada, pugui demanar la subvenció per compte de l'empresa, per a contribuir així a eliminar tràmits a la pime i l'autònom.

Bons de 12.000, 18.000 i 24.000 euros per a serveis d'assessorament

AJUTS I SEGMENTS

Consulta aquí els serveis i solucions

 Novetats del Kit digital  

El programa Kit Digital és una iniciativa del Govern d'Espanya i gestionada per Red.es – entitat adscrita al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria d'Estat per a la Digitalització i Intel·ligència Artificial- que té com a objectiu promoure la digitalització de mitjanes i petites empreses, microempreses i autònoms/as, i contribuir a modernitzar el teixit productiu espanyol.

Està dotat amb un pressupost de 3.067 milions d'euros, finançat per la Unió Europea a través dels fons NextGenerationEU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital 2026 i el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025, i té l'objectiu de digitalitzar a pimes i autònoms de tots els sectors productius en tot el territori nacional.

Red.es modifica les bases de Kit Digital i amplia l'ajuda per al segment III
1.000 euros més d'ajuda per al segment de microempreses i autònoms/as

Amb la modificació de l'ordre de bases del Programa Kit Digital s'inclou un augment de la quantia de l'ajuda per a les empreses pertanyents al segment III, aquell compost per empreses d'entre 0 i menys de 3 empleats. Actualment, la quantia de l'ajuda és de 2.000 euros i passa a ser de 3.000 euros.
La sol·licitud de l'ajuda amb la nova quantia podrà realitzar-se una vegada s'hagi obert el formulari de sol·licitud el mes de juny. A partir d'aquest moment, les empreses del segment III podran sol·licitar l'ajuda de 3.000 euros. Si ja ha estat beneficiari/a, i vol sol·licitar l'ampliació de 1000 euros, el procés serà molt senzill: només ha d'entrar en el seu expedient, seleccionar el botó habilitat per a això i signar aquesta conformitat. En aquest cas, la concessió és automàtica.

Nova solució: Lloc de treball Segur

Amb aquesta modificació de l'Ordre de Bases, s'actualitza també el Catàleg de Solucions de Digitalització per a aquest segment III i es crea la solució «Lloc de treball segur» que inclou un dispositiu maquinari que ha de tenir integrat en el producte i en el preu, una llicència que compleixi amb els requisits establerts per a la categoria X, de Ciberseguretat, a més d'un encriptat/xifratge en repòs, que asseguri la privacitat de les dades i documents emmagatzemats en el dispositiu.

Amb aquesta categoria es pretén afavorir l'automatització de tasques, la gestió eficient de les dades i la comunicació fluida. L'objectiu és millorar la productivitat i la competitivitat d'aquest segment en un entorn segur.

La quantia màxima subvencionable per a aquesta solució és de 1.000 euros, sent subvencionables ordinadors portàtils o ordinadors de sobretaula nous, que hauran de complir uns requisits mínims quant a emmagatzematge, processador, memòria RAM, sistema operatiu, entre altres requisits que recull al complet l'Ordre de Bases i que es pot consultar en aquest enllaç, a més d'en Acelera pime.

Més informació a la plana web red.es

o a la plana web de pimec

 Oficina Accelera Pyme Rural 
Programa 100% subvencionat d'ajuts a la digitalització de les imes i les persones autònomes en entorns rurals ( menys de 20.000habitants)
L'OAP s'apropa a les petites i mitjanes empreses, persones autònomes i emprenedors, per impulsar-ne la digitalitzció.

Amb l'assessorament personalitzat podran donar resposta a les següents qüestions relacioandes amb la digitalització, a més d'ajudar a la tramitació del   mini kit

És important la digitalització? Per què?
Exactament què significa?
En quins àmbits em puc digitalitzar?
Amb quines tecnologies?
Quin nivell de maduresa tecnològica tinc?
Quines ajudes puc rebre?
Quins coneixements mínims em calen?
On trobo empreses TIC properes?

Des de l'OAP  es desenvoluparan diferents actuacions:  


Diagnosi digital: Avaluem el nivel de maduresa digital del teu negoci.

Cafè digital:  Jornades de sensibilització sobre tecnologies digitals, casos d'èxit, subvencions i molt més.

Píndoles de coneixement: Recursos digitals d'interès per a tu i el teu negoci.

Informació d'ajuts:  T'informem de totes les subvencions i ajuts destinats a la digitalització.

Assessorament personalitzat: T'ajudem a definir el millor camí cap a la digitalització.

Tallers de networking: Et facilitem el contace amb professsionals de la digitalització propers a tu.

OAP virtual: un portal de recursos de serveis di de coneixement.

 

Participa-hi

www.oapbarcelona.com

 

L'Oficina Accelera Pyme oferirà els seus serveis de forma presencial cada dimecres al CSE Nexes de Promoció Econòmica i Ocupació

 

  logos kit digital

oap logos