El Síndic de Greuges ha rebut un total d’11 visites presencials i 14 trucades en el desplaçament a Sant Sadurní d’Anoia del 21 de gener de 2025.
Les persones ateses per l’equip de la síndica presencialment al Casal d’Entitats o per trucada o videotrucada han presentat, segons les dades que disposem avui, 13 queixes i han fet 11 consultes. Les problemàtiques plantejades han estat, entre altres, temes relacionats amb subministraments (electricitat) urbanisme, mobilitat, serveis socials, tributari, etc. Sis de les de les tretze queixes presentades anaven adreçades a l’Ajuntament de Sant Sadurní.
Durant la resta d'any també es poden presentar queixes i consultes.
I és que el Síndic té la funció d'atendre les queixes de totes les persones que es troben desemparades davant l'actuació o la manca d'actuació de les administracions. Vetlla pel bon funcionament de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals de Catalunya, com ara els ajuntaments, les diputacions o els consells comarcals. Per tant, actua com a supervisor i col·laborador de l'Administració catalana, amb l'objectiu d'ajudar a millorar-ne el funcionament.