Quatre municipis de l'Alt Penedès estan participant en una prova pilot de la Diputació de Barcelona per implementar un canal d’atenció sobre consum mitjançant videotrucada. Gelida, Sant Martí Sarroca, Sant Sadurní d'Anoia i Santa Margarida i els Monjos formen part del grup pilot de 25 localitats que ja estan provant el servei, que s’estendrà de forma progressiva a les 224 localitats de la Xarxa Local de Consum que no disposen d’oficina municipal pròpia, i que actualment reben cobertura a través de les unitats mòbils d’informació al consumidor (UMIC) i la bústia de consum.
El nou canal permetrà oferir un servei més proper, personalitzat i eficient, i és un pas endavant en l'accessibilitat als tràmits digitals. La persona que vulgui accedir al servei s’ha d’adreçar al seu ajuntament i sol·licitar una cita. Els tècnics municipals gestionaran la petició a través d’una pàgina de reserves, que activarà un correu electrònic amb la confirmació, un enllaç de connexió (via Microsoft Teams) i instruccions clares per connectar-s’hi.
El dia i hora acordats, la persona consumidora es podrà connectar a través del seu dispositiu (telèfon intel·ligent, tauleta o ordinador) i rebrà l’atenció directa del personal tècnic de consum de la Diputació de Barcelona, qui s’encarregarà de gestionar la reclamació i comunicar els resultats obtinguts.