La islamòloga Dolors Bramon presenta el llibre ‘L’Alcorà. Una immersió ràpida’, el nou volum d’una col·lecció en el que fa una introducció a l’Alcorà amb un vocabulari i estil molt accessibles.
L’Alcorà és el llibre que els musulmans consideren sagrat perquè creuen que conté la paraula de Déu. En ell es recull la predicació feta (610-632) a Aràbia pel profeta Mahoma. Els fidels de l’islam creuen que l’Alcorà és el testimoni del missatger diví transmès a través de l’àngel Gabriel al seu Profeta, qui, alhora, el repetia immediatament als seus oients. Per aquest motiu, sustenten que l’Alcorà constitueix la paraula de Déu tornada al dictat. En aquesta obra, Dolors Bramon analitza el text alcorànic, la seva estructura i les seves característiques. Com a paraula divina, la doctrina en ell continguda constitueix la primera i principal font del dret islàmic. També es tracten alguns punts polèmics, com ara les seves contradiccions internes, la pretensió del fet que és un llibre violent o les hurís com a premi etern.

Dolors Bramon és doctora en Filologia Semítica i en Història Medieval  per la Universitat de Barcelona, és professora de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona i Emèrita de la Universitat de Barcelona i de l’Institut d’Estudis Catalans. És autora, entre d’altres, de ‘Obertura a l’Islam’; ‘L’islam avui. Alguns aspectes controvertits’; ‘Moros, jueus i cristians en terra catalana: Memòria del nostre passat’ i ‘Ser dona i musulmana’.