El Servei de Turisme de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia va participar aquest dimarts en la cinquena edició del Grand Tour de Catalunya Day, una jornada professional impulsada per l’Agència Catalana de Turisme i la Diputació de Tarragona que va reunir agents del sector per compartir experiències i definir estratègies de futur.
L’esdeveniment, celebrat els dies 16 i 17 de març, va incloure activitats a diferents municipis de la Costa Daurada, entre els quals Vila-seca. Durant la jornada, els participants van poder descobrir alguns dels espais patrimonials més destacats del municipi, així com conèixer de prop la seva oferta cultural i gastronòmica.
En el marc de la trobada, l’Agència Catalana de Turisme va presentar el Grand Tour de Catalunya Gravel, una nova proposta amb diversos itineraris pensats per recórrer el territori en bicicleta i descobrir-lo d’una manera activa i sostenible, i també va exposar les línies de l’Any del Turisme Cultural 2026, centrades en la qualitat, l’equilibri territorial, el relat compartit, la connexió amb la comunitat i la sostenibilitat futura.
El Grand Tour de Catalunya és una ruta circular de més de 2.000 quilòmetres que recorre els principals atractius culturals, naturals i enogastronòmics del país. El seu primer tram, Vinyes amb gust de mar, passa pel Penedès i Sant Sadurní d’Anoia amb propostes com visites a cellers, activitats entre vinyes i experiències al Cava Centre i a l’Espai Xocolata Simón Coll.
