Aquest dilluns s'han iniciat els treballs d'obra a Can Mas de la Riera per adequar el conjunt de l'equipament al marc normatiu en matèria de protecció d’incendis.
La intervenció abraçarà tant l'anomenada protecció passiva -protecció amb pintures i vernissos resistents al foc- com l'activa -ampliació de la dotació d'extintors, actualització de la senyalística dels mitjans de protecció i d'evacuació; instal·lació d'un sistema de boca d'incendis equipat, d'una nova escomesa d'aigua i la instal·lació d'un sistema de detecció i alarma de foc amb cobertura a totes les dependències.
Es preveu que l'obra s'executarà en el termini d'un mes i està pressupostada en uns 30.000 euros.
Aquesta acció dona continuïtat a altres actuacions que s'han dut a terme recentment, amb l'objectiu de posar al dia l'equipament, com l'actualització del conjunt de la instal·lació elèctrica, la substitució de l'enllumenat d'emergència i millores en el sanejament d'aigües, amb una inversió realitzada d'uns 22.500 euros.
Projecte Natura i Salut
El servei d'Acció Climàtica de l’Ajuntament es va traslladar el passat mes d’octubre a la primera planta de l'equipament, des d’on pot estar en contacte directe i de manera més còmoda amb els agents ambientals del territori i treballar en el projecte de Natura i Salut de Can Mas. Fins aleshores, les dependències estaven ubicades al Camí dels Paperers, tocant a la carretera Sant Quintí, on actualment hi ha els Serveis Comunitaris de l’Ajuntament.
La ubicació definitiva del servei serà la planta baixa de Can Mas, on també s’instal·larà l'Aula de Natura i des d'on es gestionaran altres projectes d'educació ambiental que fins ara es tenien lloc a la deixalleria municipal.
L'Espai de Natura i Salut de Can Mas de la Riera aporta salut, benestar i qualitat de vida a les persones; en aquest sentit, la gestió municipal esdevé clau per fomentar entorns sostenibles i saludables i amb interès pedagògic, sobretot d´educació ambiental.
