Divendres 5 de juny es celebra el tradicional Rengle dels Confits, que enguany serà familiar amb motiu de la convocatòria de vaga del personal docent
Sant Sadurní celebrarà del 4 a l'11 de juny la Festa dels Barris, una de les cites tradicionals del calendari festiu, de les més antigues que es conserven al municipi i que tenen la seva arrel en la celebració de la capvuitada de corpus. Comencen el dia de Corpus amb la festa del primer barri, i acaben una setmana després, amb el Rengle de l’últim: Barri Ajuntament (dijous), Sant Antoni (divendres), Montserrat (dissabte), Església (diumenge), Diputació (dilluns, coincidint amb la revetlla de Sant Joan), Cavallers (dimarts) i Raval (dimecres). El dimecres 3 es celebra també des de fa uns anyes el Barri Coral, moment en què la Coral Sant Sadurní surt al carrer per fer l'assaig general per donar inici a la festa.
Les tradicionals tronades donen inici a cada barri i els castell de focs i els rengles amb la companyia de la Banda dels Barris, les mantellines, els bastons i clavells, seran un any més els trets d'identitat d'alguns dels barris, com les catifes de flors del barri Església. Cada barri compta també amb un munt d'activtats des de xocolatada i gelats per a tothom, activitats familiars i tradicionals, música i balls.
La comissió de cada barri organitza els diferents actes i manté els tradicionals rengles. El barri de l'Ajuntament és qui obre les festes i enguany celebrarà el tradicional renglle dels confits el divendres 5 de juny.
Rengle diferentAmb motiu de la convocatòria de vaga del sector educatiu prevista pel divendres 5 de juny, dia del Rengle dels Confits, i per tal de preservar el dret del personal docent, s'introduiran alguns canvis en l'organització d'aquest tradicional acte amb el que es tanca la celebració del barri Ajuntament. Així, es convida a tots els nens i nenes del municipi fins a sisè de primària a participar del rengle i recollir la paperina de confits i la coca, acompanyats d'un membre de la família.
S'organitzarà una fila per ordre d'arribada des del carrer Doctor Escayola amb plaça Ajuntament, deixant un tram lliure pel pas dels gegants, la Banda dels barris i la comitiva del rengle, que farà el recorregut habitual.
També s'habilitarà un espai tranquil a la cruïlla entre els carrers Montserrat i Sant Pere, reservat per a infants neurodivergents i/o amb discapacitat.
