Des de la CUP, com a organització d´esquerres que som, entenem que per a garantir una bona gestió i alhora un control democràtic dels nostres serveis no n´hi ha prou que siguin de titularitat pública. Cal que siguin gestionats també de manera pública. En contra de la lògica de la dreta que s´ha acabat imposant, per desídia o per comoditat, també entre alguns que s´anomenen d´esquerres, els serveis d´interès general no poden ser gestionats amb els paràmetres estrictament empresarials.
En els darrers anys, a molts ajuntaments s´ha generalitzat la pràctica de concedir serveis de titularitat pública a ens privats per tal que els gestionin amb criteris d´empresa i, per tant, amb l´objectiu únic d´obtenir-ne un benefici. Des de la CUP rebutgem aquest model que anteposa el benefici econòmic a la qualitat del servei que entenem que cal garantir en aquells serveis que s´ofereixen des de l´ajuntament.
Aquest cas és el de la gestió del Casal d´Estiu. La concessió d´aquest servei a una fundació privada que el gestiona d´acord amb la seva pròpia lògica empresarial ha generat no tan sols deficiències en el servei, tal com han denunciat les monitores i monitors, si no que, a més, ha estat incapaç de garantir els drets laborals dels treballadors. Una vegada ha acabat el Casal d´Estiu, és el moment de fer valoracions, i des de la CUP hem volgut posar sobre la taula aquest debat per tal de no repetir els mateixos errors el proper any.
Pensem que el Casal d´Estiu no és només una necessitat de moltes famílies de cara al primer mes de vacances dels seus fills i filles, si no que és també un espai educatiu i de socialització per a desenes de nens i nenes del nostre poble. I per garantir un funcionament adequat és imprescindible que sigui gestionat directament des de l´ajuntament, tal com ja s´havia fet fa uns anys quan aquest servei es gestionava des de la regidoria de Joventut. Si volem assegurar un funcionament exemplar, cal assegurar també unes bones condicions per als professionals del lleure i que puguin treballar amb els recursos necessaris per oferir un bon servei.