Sant Sadurní d'Anoia - Capital del Cava Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Pàgines
Una nova gimcana turística que recorre la capital del cava
• La iniciativa aposta per les noves tecnologies i per la gamificació, i únicament es pot seguir amb dispositiu mòbil
• Compta amb 12 punts geoposicionats en un recorregut d'un quilòmetre i mig pel centre de la vila
 

'1901. La plaga de la fil·loxera ha fet estralls a les vinyes catalanes, però a Sant Sadurní d´Anoia han descobert el secret per acabar amb la plaga, un secret que guarden amb zel... Seràs capaç d'esbrinar-lo?'

Així comença aquesta gimcana digital que, a través del joc i l'aventura, anima els usuaris a explorar i descobrir alguns dels espais més interessants del centre històric de Sant Sadurní, que testimonien llargs segles de conreus de vinyes que l'han convertida avui dia en la capital del cava.

GDT Sant SadurníLa iniciativa aposta per les noves tecnologies i per la gamificació, una nova tècnica d'aprenentatge basada en els jocs. Actualment, la gimcana turística digital únicament es pot seguir amb el telèfon mòbil.

L'arc de la Plaça del Pont Romà situat al final del carrer Església, és el punt d´inici de la gimcana. Tothom qui vulgui pot iniciar l'aventura clicant al codi QR que apareix al cartell promocional que es pot trobar a l'Oficina de Turisme del municipi, o clicant directament a la imatge d'aquesta pàgina. Només cal tenir moltes ganes de deixar volar la imaginació, de resoldre engrescadors enigmes i de recórrer el poble amb l'objectiu de trobar el secret per vèncer el flagell de la fil·loxera.

També es pot accedir al joc amb qualsevol dispositiu mòbil a través del següent enllaç https://gymkanaturistica.com

En total es proposen 12 enigmes en 70 minuts i en un radi de prop d'un quilòmetre i mig.

Aquesta gimcana digital és un projecte que sorgeix de la voluntat de l'Ajuntament per potenciar el turisme familiar i que aposta per una modalitat de turisme responsable i sostenible al territori, en la línia de les accions que s'estan impulsant des del Consorci de Promoció Turística del Penedès i des de la Diputació de Barcelona amb la marca Barcelona és molt més.  

La proposta vol posar en valor el patrimoni cultural material i immaterial que atresora el poble, amb el fil conductor d'una època apassionant, quan Sant Sadurní començava a intuir el gran potencial de la indústria del cava. I al mateix temps, descentralitzar el turisme i donar a conèixer part de la seva història, tant a visitants com als mateixos veïns de la ciutat.

'El Secret de Sant Sadurní' és una ruta turística digital totalment gratuïta per descobrir el patrimoni cultural de la capital del cava d'una forma única i divertida, i que s'ha realitzat gràcies a una subvenció de la Diputació de Barcelona.

 Imatges