Sant Sadurní d'Anoia - Capital del Cava Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Notícies
Els visitants enquestats han valorat el Cavatast en global amb un 8,73 i el 93% dels enquestats tenen intenció de tornar l'any vinent
PUBLICAT EL 06.10.2025

cavatast general

La 29a edició del Cavatast tanca amb rècord d'afluència de públic i èxit de totes les activitats, amb una gran satisfacció per part dels organitzadors, expositors i  visitants.


A banda del bon ambient al Parc Lluís Companys i un temps esplèndid, amb una molt bona valoració de la nova distribució dels estands, les cinc activitats de tast i maridatge dutes a terme al Celler de La Fassina -amb la Confraria del Cava, Incavi, Aecava, Euroselecció/Riedel i Vinari al capdavant-, van esgotar les dues-centes cinquanta localitats; i també es van esgotar les dues-centes vuitanta entrades de la desena d'activitats de més petit format amb tastos i maridatges diversos que es van dur a terme al Parc Lluís Companys.


També hi va haver molta participació a la resta d'activitats paral·leles que configuraven el programa del Cavatast 2025, així com als concerts de divendres de Nit Jove del Cava i dissabte a la nit.

Els primers resultats d’una enquesta realitzada a més de 400 assistents deixen unes dades molt similars a les de l’edició passada:un 27% de visitant novell i una gran quantitat de persones que repetien l'experiència; majoritàriament persones de l'àrea metropolitana de Barcelona i d'una mitjana d'edat d'uns 40 anys, per tant lleugerament més joves que en l'edició anterior, en què l'edat mitjana era de 45;  amb una despesa mitjana d'uns 70 euros per persona, molt similar a la de 2024.

Els visitants enquestats han valorat el Cavatast en global amb un nota de 8,73 i el 93% dels enquestats tenen intenció de tornar l'any vinent.

Pedro Campos, regidor de Turisme, destaca que "El Cavatast 2025 ha estat un èxit rotund i confirma que és un esdeveniment de referència tant per a Sant Sadurní com per al conjunt del sector del cava, escumosos i la gastronomia. Hem viscut un cap de setmana intens, amb moltíssima participació, activitats plenes i una valoració excel·lent per part del públic.

Ens satisfà especialment veure com cada any s’hi suma públic nou i més jove, sense perdre la fidelitat dels visitants habituals. El Cavatast és una festa de tots: els cellers, dels establiments gastronòmics, de la ciutadania i del conjunt del territori.

Des de la Regidoria de Turisme volem agrair la implicació de totes les persones i entitats que ho fan possible, especialment a totes les empreses que han participat com a expositores, ja que fan un gran esforç, confien en els organitzadors i sense elles no hi hauria esdeveniment; i a l’equip de Turisme, que ha fet una fantàstica feina. Reafirmem el nostre compromís per continuar treballant perquè el Cavatast segueixi creixent i projectant Sant Sadurní com la capital del cava i demes escumosos.” 

El Cavatast comptava en aquesta edició amb la participació de trenta-quatre d’expositors, a més d’estands promocionals dels municipis agermanats de Cañete la Real i Zegama, entre d'altres.

Podeu veure una àmplia galeria d'imatges al   Flickr de l'Ajuntament