SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana
SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana
La neteja, la gestió política, l'oferta d'oci, la seguretat i l'habitatge, principals assignatures pendents
La Diputació de Barcelona ha presentat els resultats de les noves enquestes de percepció ciutadana dels municipis, els serveis i l’administració dels ajuntaments de la província
La recollida de dades es va dur a terme durant el passat mes de març mitjançant el projecte Dibaròmetre, que pretén recollir informació rellevant sobre el municipi que pugui ser útil per a la millora de la presa de decisions, amb una mostra de 400 enquestes telefòniques tenint en compte paràmetres d’edat i sexe.
Pel que fa a la imatge i gestió del municipi es destaca el compromís amb el canvi climàtic, el foment de la participació i la satisfacció de viure al municipi – un 83% dels enquestats diu sentir-se molt o bastant satisfet - tot i que baixen lleugerament en relació a les dades que es van recollir en l’anterior edició del Dibaròmetre, l’any 2022.
El trànsit, la recollida d’escombraries i l’enllumenat són, en aquest ordre, els serveis més ben valorats per la ciutadania. En tots els apartats, però, els resultats són inferiors a l’anterior enquesta de fa dos anys excepte en el transport públic i l’aparcament.
Principals assumptes a resoldre
La població identifica com els cinc problemes més greus del municipi, en aquest ordre, la neteja (12%), la gestió política municipal (10%), l’oferta d’oci i cultura (10%), la seguretat ciutdana (8%) i l’habitatge (8%). A excepció de la demanda de neteja, que es redueix gairebé sis punts en relació al 2022, la resta d’àmbits incrementen la valoració negativa, en especial l’habitatge i la gestió municipal.
També en aquest sentit, els serveis menys ben valorats són els d’habitatge, les oportunitats de feina i l’estat de la via pública.
En l’àmbit de la mobilitat interna, cal subratllar que un 77% fa caminant els seus desplaçaments més habituals a dins del poble. I s’ha reduït en 12 punts, del 29 al 17% aquells que fan servir el cotxe com a mitjà més habitual.
També un 52% de la ciutadania que va participar en aquest dibaròmetre de Sant Sadurní creu que l’oferta cultural de Sant Sadurní és insuficient.
Relació amb l’admnistració
Pel que fa a la relació amb l’Ajuntament, un 48% dels enquestats consideren que l’administració fomenta molt o bastant la participació ciutadana. Més d’un 39% creu que l’ajuntament és bastant o molt transparent en la seva manera de funcionar. Cal destacar també que només el 35,6% ha fet alguna vegada un tràmit online amb l’Ajuntament i, d’aquests, dos de cada tres van quedar bastant o molt satisfetes amb el funcionament de la tramitació per internet.
Podeu consultar l’informe complet al següent enllaç: