SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana
SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i setmanalment rebràs l'agenda d'activitats i les notícies més destacades de la setmana
Des del proper dilluns 8 de setembre, coincidint amb l'inici del curs acadèmic, la línia de bus exprés comptarà entre setmana amb un total de 27 expedicions d'anada i 25 de tornada al dia entre Sant Sadurní i Barcelona, una ampliació molt notable del servei que supera amb escreix la proposta presentada per la Generalitat a la darrera Taula de Mobilitat de la vegueria del Penedès del passat mes de juny, quan es va anunciar una ampliació amb dos viatges més d'anada i dos de tornada.
El reforç també s'estendrà al cap de setmana i festius, amb 10 expedicions - cinc d'anada i cinc de tornada - des de la ciutat comtal. La mesura intenta donar resposta a la saturació que el servei presentava a les hores punta i a l'augment de viatgers, i vol atendre també les reivindicacions que usuaris, administracions i el territori en general han anat reclamant amb insistència, per tal de millorar les connexions i la mobilitat amb la capital catalana i a l'interior de l vegueria.
Podeu consultar els nous horaris al següent enllaç:
Pla de reforç del bus interurbà
El departament de Territori de la Generalitat de Catalunya presentava aquest dilluns totes les millores incloses al Pla de xoc per reforçar el servei de bus interurbà a Catalunya, amb un total de 62 actuacions.
El Pla esta finançat amb vuit milions d’euros del propi Departament i amb nou milions d’euros del Fons climàtic. Al marge del Pla de xoc, el Departament. El Govern va anunciar haurà destinat aquest 2025 un total de 104,3 milions d’euros a la xarxa de busos interurbans, un 113% més que la quantitat de l’any 2019.
En els darrers anys el número d'usuaris del bus interurbà ha experimentat un gran creixement - l'any passat va superar la xifra dels 80 milions -, alimentada també per les deficiències i el descontentament amb el servei de Rodalies, que va veure minvada la demanda d'usuaris al 2024 en uns tres milions en relació a l'any anterior.