Inici | Serveis | Arxiu
Arxiu

 COMUNICAT DEL SERVEI D´ARXIU MUNICIPAL EN RELACIÓ A COVID-19

En relació a la situació creada pel Coronavirus, i seguint les indicacions de la Generalitat de Catalunya i d´aquest Ajuntament, us comuniquem que aquest Servei d´Arxiu Municipal adopta les següents mesures de contenció:

1.- Podeu fer les vostres peticions de forma telemàtica al correu electrònic: arxiu@santsadurni.cat

2.- Eviteu les consultes presencials, però en cas de ser necessàries, caldrà demanar cita prèvia al tel. 938910325 (Ext.5046), i només s´acceptarà un assistent per consulta.

L´horari de visita és de dilluns a divendres de 08:00 a 15:00 h. És obligatori l´ús de mascareta.  

Confiem que, ben aviat, us puguem tornar a atendre amb total normalitat.

Gràcies per la vostra col·laboració.

Arxiu Municipal

L'Arxiu Municipal de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia és l'equipament responsable de recollir, organitzar i conservar la documentació que genera l'Ajuntament, i d'altres entitats locals i particulars. El seu fons està format per un total de 1.391,25 metres lineals de documentació, amb una cronologia que comprèn des del segle XIX fins al moment actual.

Destaca pel volum el que és documentació municipal, però a l´Arxiu es preserven també altres fons patrimonials i documentació històrica de Sant Sadurní. En aquest sentit, en un futur es poden produir increments del fons a partir de donacions privades o institucions.

Per tal de guiar-vos en l´abast cronològic i temàtic de la documentació, podeu consultar el Quadre de Classificació.

OBJECTIUS

  • Vetllar per la conservació de la documentació municipal.
  • Garantir i facilitar el dret d´accés a la informació dels ciutadans.
  • Potenciar la recerca històrica.
  • Elaborar instruments de descripció per a la consulta dels documents.
  • Difondre la documentació del fons.

SERVEIS

Consulta dels fons documentals.   

Consulta de bibliografia local.

Consulta de l'arxiu fotogràfic.

Consulta de l'hemeroteca i biblioteca auxiliar.

QUADRE DE FONS

A l´Arxiu hi ha diversos fons documentals, i el seu abast cronològic va dels segles XVIII fins al XXI: 

Fons públics

Fons de l´administració local. Ajuntament de Sant Sadurní d´Anoia. (Dates del fons: s.XIX-2021).

Fons patrimonials

Fons Bosch de Noya. (Dates del fons: s.XVI-1992).

Fons d´Institucions 

Hospital Fundació Ferrer i Sallès. (Dates del fons: s.XIX-1992).

Col·leccions 

Fons d´Art. (Dates del fons: s.XIX-s. XXI).

Hemeroteca i Biblioteca

Hemeroteca. (Dates del fons: s.XIX-2021)

Col·lecció de fotografies 

Arxiu fotogràfic. (Dates del fons: 1911-2021).

Arxius de complement

Fons Cal Codorniu. (Dates del fons: s.XIX-XX).



Quadre de Classificació 

La classificació facilita la identificació i la descripció de la documentació i el seu context, al nivell d´activitats i de processos, de manera destacada en la fase d´anàlisi de les activitats de l´organització i és crucial per a l´assoliment de resultats i per retre comptes en un context de transparència administrativa. L´eina clau per a la classificació i l´organització és el quadre de classificació, que agrupa les funcions i les activitats que es porten a terme.

La gestió dels documents i el seu arxiu implica identificar la informació, categoritzar els documents, retenir-los un període de temps especificat, efectuar la disposició dels documents que l´organització no està obligada a retenir, preservar una traça d´auditoria de totes les accions relacionades amb els documents, etc. Classificar els expedients administratius de manera lògica, des d´un punt de vista funcional, assegura que estan relacionats amb els processos, les activitats i les transaccions que documenten i a la mateixa organització que els crea. Aquesta classificació també fa que sigui més fàcil trobar-los i recuperar-los quan calgui, gestionar el seu accés i avaluar-los i disposar-ne d´acord amb la normativa.

PER SETMANA SANTA, L'ARXIU TANCAT.
L'Arxiu Municipal romandrà tancat de dia 29/03/2021 al 6/03/2021.
L'Arxiu Municipal romandrà tancat de dia 29/03/2021 al 6/03/2021. Després, l'Arxiu reprendrà l'activitat en horari habitual de consulta: De dilluns a divendres de 08:00 a 15:00 hores. Recordeu que cal demanar cita prèvia, i és obligatori l'ús de mascareta. Gràcies.
 
 
Pujar al principi de la pàgina