Obrir/tancar men˙

Ajuntament de Sant SadurnÝ d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Intervals de nuvolositat31║C-15║C
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electr˛nic
L┤Ajuntament estrena un nou bus urbÓ

Imatge inexistentAquest dilluns, 7 de gener, l’Ajuntament de Sant SadurnÝ ha posat a disposiciˇ dels usuaris un nou bus urbÓ que millora les prestacions del que venia funcionant fins ara. El vehicle, que va ser presentat dissabte passat a l’Era d’en Guineu, en un acte al qual hi van assistir l’alcalde, Joan Amat, el regidor de Mobilitat, Isidor Rando, i altres membres del consistori, disposa d’un accÚs adaptat que elimina les barreres arquitect˛niques i tÚ capacitat per a un major nombre de passatgers. Concretament, hi poden viatjar 18 persones assegudes i 30 dretes. El nou bus Ús de color blau, porta l’anagrama de l’Ajuntament i el disseny estÓ personalitzat, incorporant tant a la carrosseria com als seients dibuixos de fulles de pÓmpols. Encara que d’entrada no varien ni el recorregut ni les parades del bus, estÓ previst poder introduir canvis i millores en un futur immediat.
L’anterior bus estava llogat a Transports Ciutat Comtal, i per bÚ que el nou tambÚ pertany a la mateixa empresa privada, l’Ajuntament compte amb un conveni que permet assumir-ne el finanšament grÓcies a les subvencions rebudes. El servei del bus urbÓ tÚ un cost anual de 70.000 euros per a l’Ajuntament i l’any 2007, sense comptar el mes de desembre, va tenir 50.829 usuaris, una xifra que suposa un increment significatiu respecte l’any anterior.

Millores en estudi

Segons el regidor de Mobilitat, Isidor Rando, l’Ajuntament vol millorar en els propers mesos tres qŘestions que no acaben d’estar ben resoltes, com sˇn la parada a l’estaciˇ del tren, una de les parades del centre de la vila i el tomb que el bus fa als Habitatges Vilarnau. Els canvis que hi ha previst introduir tenen la funciˇ de fer mÚs Ógil el recorregut i guanyar minuts.
El mateix Rando tambÚ ha fet saber que el Departament de Mobilitat de l’Ajuntament estÓ estudiant millores de la mobilitat urbana que potenciaran el transport col•lectiu en detriment del transport individual. Un dels instruments serÓ el Pla de Mobilitat Urbana, que serÓ una adaptaciˇ de les normes del Pacte per la Mobilitat aprovat pel consistori. D’altra banda, hi ha tambÚ l’objectiu d’introduir un segon circu´t del bus urbÓ que podria incloure el desplašament als polÝgons industrials de la vila.
L’Ajuntament, a mÚs de ser soci de l’Associaciˇ Municipal del Transport UrbÓ (AMTU) de la Segona Corona, tÚ pendent la signatura d’un conveni amb l’Autoritat del Transport MetropolitÓ (ATM), el Departament de PolÝtica Territorial de la Generalitat i Transports Ciutat Comtal que hauria de permetre la introducciˇ de la tarifa integrada en els propers mesos. D’aquesta manera, el mateix bitllet del bus urbÓ podrÓ servir per exemple pel tren de Rodalies, el bus interurbÓ o el metro de Barcelona. Aquest acord, que estÓ subvencionat per l’AMTU, suposarÓ una major comoditat pels usuaris i incrementarÓ lleugerament el cost que aquest servei suposa per a l’Ajuntament.

Pujar al principi de la pÓgina