Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament

La moció també insta a la ciutadania a participar a la manifestació de Barcelona d’aquest dissabte
Amb el vot a favor de la gran majoria de grups municipals (CiU, PSC, ERC i AMI), i l’únic vot en contra de la regidora del PP, aquest dimarts l’Ajuntament de Sant Sadurní va aprovar una moció de rebuig a la sentència del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut. El text de la moció, consensuat per les quatre formacions que hi van donar suport, també avala les resolucions que pugui prendre el Parlament de Catalunya en relació a la sentència, a la vegada que insta a la ciutadania de Sant Sadurní a participar de manera massiva a la manifestació convocada a Barcelona per aquest dissabte, 10 de juny, a les 6 d ela tarda. Al final del plenari, tots els regidors que van votar a favor de la moció es van fotografiar amb una pancarta facilitada per Omnium Cultural que anuncia la manifestació i que inclou el lema: “Nosaltres decidim. Som una nació”.
El ple, que es va allargar poc més de mitja hora, va obrir-lo l’alcalde amb la lectura de la moció. Joan Amat també va dir que “als catalans no ens queda altra solució que acatar la sentencia encara que no la compartim”, i va recordar que el poble català ja va prendre una decisió sobre quin és l’Estatut que vol. En nom de CiU, Maria Rosell va dir que hem de fer-nos respectar com a poble. “La sentència afecta la columna vertebral de l’Estatut i, per tant, la decisió del Tribunal Constitucional no ha estat respectuosa i no ha mostrat cap tipus d’actitud flexible i dialogant”, va puntualitzar Rosell. La regidora de CiU va afegir que Catalunya ha de demostrar que té caràcter.
Per la seva banda, el portaveu del PSC, Salvador Domènech, va assegurar que és el moment de dir prou. “Estem cansats de la demagògia que utilitza algun partit”, va afirmar el regidor socialista, que també va dir que el Partit Popular ha fet joc brut amb l’afer de l’Estatut perquè vol tenir rèdit polític fora de Catalunya. Davant l’absència del seu portaveu, Albert Prat, la posició d’ERC va defensar-la Josep Maria Ribas, que va recordar que els republicans van votar en contra de l’Estatut perquè consideraven que es quedava curt. “Som un partit independentista, que vol més per Catalunya i que desitja la independència”, va afirmar Ribas. Aquest regidor també va qualificar la sentència com una manca de respecte a la voluntat popular i als acords dels Parlaments. El regidor d’ERC va sentenciar que el dret a decidir és l’única solució per a Catalunya. L’altra grup que va donar suport a la moció va ser l’AMI, i el seu portaveu, Isidor Rando, va assegurar que no hi ha cap autonomia que sigui eterna. En la seva intervenció també va dir que “hem de ser capaços d’evolucionar com a persones i com a països”. Finalment, Rando va afegir que no és acceptable que es defensi la constitució per interessos partidistes.
L’únic vot contrari a la moció va ser el de la regidora del PP, Dolors Montserrat, que va acabar retirant una moció alternativa que havia presentat. Montserrat va afirmar que el nou Estatut va néixer de l’acord bilateral entre Zapatero i Mas, a les esquenes del Parlament. Segons la regidora popular, es va fixar un nou acord estatutari i el seu partit tenia la legitimitat de presentar un recurs. “Les sentències, et beneficiïn o no, s’acaten i s’accepten, aquestes són les normes del joc”, va remarcar de manera categòrica. Montserrat es va preguntar aleshores quins són els resultats de l’aplicació de bona part de l’Estatut després de quatre anys. I ella mateixa va respondre que s’està fent sonar la “vuvuzela” política i creant cortines de fum. En la seva opinió, ara l’Estatut és de tots i, per tant, la prioritat hauria de ser concentrar-se en els problemes de la Catalunya real.
ERC i CiU van recordar que han organitzat un autocar, amb sortida des de la plaça del Pont Romà i la parada que hi ha davant del forn de l’Arseni respectivament, a les 4 i ¼ de 5 de la tarda, per a tots aquells que vulguin viatjar a Barcelona amb autocar per participar a la manifestació.
