Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Ennuvolat21ºC-12ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Prop de 200 persones es van aplegar dilluns a la plaça de l´Ajuntament per escoltar el manifest en defensa de l´escola catalana

Imatge inexistentCom a molts altres pobles i ciutats de Catalunya, aquest dilluns, a les 7 de la tarda, unes 200 persones es van aplegar al davant de l’Ajuntament per donar suport al manifest promogut per Som Escola en defensa del model d’escola catalana i de la immersió lingüística. L’acte, convocat per Som Escola i Òmnium Cultural, va comptar amb el suport de les associacions de mares i pares de quatre centres escolars de la vila (Escola Intermunicipal, Jacint Verdaguer, La Pau i El Carme) i de l’Ajuntament de Sant Sadurní. 

Presentat pel periodista Sergi Sabaté, en representació d’Òmnium Cultural, l’acte va consistir en la lectura del manifest a càrrec dels presidents de les AMPAS dels centres educatius que hi donaven suport, i es va cloure amb unes paraules de la regidora d’Educació i Normalització Lingüística, Cristina de la Cruz, que va fer saber que en el proper ple de l’Ajuntament de Sant Sadurní es debatrà una moció de suport al manifest. 

Imatge inexistentEntre altres coses, l’esmentat manifest rebutja les sentències del Tribunal Suprem espanyol contra l’escola catalana, a la vegada que fa una crida a continuar reforçant el model d’escola catalana i a lluitar amb tots els mitjans democràtics per no posar en perill la nostra cultura i la cohesió social. També es diu que la immersió lingüística ha de continuar essent un dels principals actius per aconseguir aquesta societat cohesionada. 

A la concentració hi va assistir una nombrosa representació del consistori de la vila, encapçalada per l’alcalde, així com nombrosos pares i mares d’alumnes de la vila, i també membres del col•lectiu de mestres.

Pujar al principi de la pàgina