Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Ennuvolat21ºC-12ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
La delegada del Govern a Catalunya va retornar a l´Ajuntament el darrer dels 19 llibres oficials de l´època de la Guerra Civil que hi havia en l´arxiu de la institució

Imatge inexistentLa delegada del Govern a Catalunya, Montserrat Garcia, es va desplaçar aquest dilluns a Sant Sadurní per lliurar a l’alcalde de la vila, Josep Maria Ribas, el darrer dels 19 llibres oficials de l’època de la Guerra Civil que fa tres anys i mig van ser localitzats a l’Arxiu de la Delegació del Govern. Es tracta del llibre major d’arqueig de la Cooperativa Agrària de Sant Sadurní corresponent a l’any 1937, un volum que s’afegeix als 18 llibres que l’anterior delegat del Govern, Joan Rangel, ja va retornar el 29 de juliol de l’any passat a l’anterior batlle de la vila, Joan Amat, en el decurs d’un acte que va tenir lloc a Barcelona, a la seu de la Delegació del Govern. Aleshores es van retornar els llibres d’actes de l’Ajuntament del període 1936-1939, així com altres volums de l’Hospital Ferrer i Sellés i de la Companyia d’Aigües d’aquella mateixa època. 

Josep Maria Ribas, que estava acompanyat d’altres membres del govern, va agrair a Carles Querol, exalcalde de la vila i historiador, que també era present a l’acte, la seva decisiva participació a l’hora de recuperar una documentació rellevant que mai hauria d’haver sortit de l’Ajuntament. “La recuperació ha estat possible sobretot gràcies a la tossuderia amb la qual Carles Querol els va estar buscant al llarg de 40 anys”, va afegir l’alcalde. Ribas també va donar les gràcies a la delegada del Govern per la bona disposició que ha tingut en tot moment la institució que ella representació en el procés de retorn d’aquests llibres oficials a l’Ajuntament de Sant Sadurní. 

Imatge inexistentRecordar que la llum verda per a la devolució dels documents es va encendre el 23 de juny de 2010 quan es produeix una resolució favorable de la Subsecretaria del Ministeri de Presidència. Aquest darrer volum es guardarà a partir d’ara, juntament amb els altres 18, a l’Arxiu Municipal que ara mateix està ubicat a la Casa de la Vila. Ribas va aprofitar l’ocasió per explicar a la delegada del Govern el projecte del Centre Cultural que es vol instal•lar en l’edifici escolar, actualment en desús, de la plaça Nova. Segons va dir l’alcalde, aquest equipament, que allotjaria la nova biblioteca i el nou arxiu, disposarà d’un espai amb totes les condicions de conservació i accessibilitat per facilitar la consulta dels documents que s’hi guardaran. Ribas, però, va voler deixar clar que aquest edifici només s’executarà si es disposa dels recursos necessaris per abordar aquest projecte sense necessitat d’endeutar-se ni posar en perill l’estabilitat de l’economia municipal.
 
Per la seva banda, la delegada del Govern es va mostrar satisfeta de poder retornar a l’Ajuntament aquesta documentació i va recordar que l’arxiu de la institució està obert per a la consulta d’historiadors i investigadors. Montserrat Garcia va valorar molt positivament que uns llibres que fins ara estaven ocults passin a estar disponibles per a tothom, i va reiterar la voluntat política de la institució que representa de consumar aquest acte de justícia històrica. Garcia també va agrair la bona entesa amb el Ministeri de la Presidència, que va donar empara jurídica a la devolució.
 
Imatge inexistentL’estada de la delegada del Govern a Sant Sadurní va culminar amb una signatura al llibre d’honor de l’Ajuntament i l’obsequi que li va fer l’alcalde d’un exemplar del llibre “Sant Sadurní d’Anoia. Els cava, l’hoquei sobre patins i la Festa de la Fil•loxera”.

Pujar al principi de la pàgina