Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Descobert14ºC-7ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Publicació 15.02.2023
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Resultats de l'enquesta de percepció ciutadana sobre el municipi

El 86,3% dels ciutadans afirmen estar molt o bastant satisfets de viure a Sant Sadurní

La neteja i el manteniment dels carrers, els joves o l'oferta d'oci, principals assumptes a millorar segons els resultats de l'enquesta

Sant Sadurni

La Diputació de Barcelona ha fet públic els resultats del Dibaròmetre, una enquesta que té com a finalitat conèixer la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona en relació amb el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament.

Concretament, l’estudi se centra en la recollida d’informació sobre la visió que la ciutadania té del municipi, dels serveis que ofereix i de la seva administració, així com en les opinions sobre l’impuls del bon govern, la participació ciutadana, la transparència o la tramitació electrònica, entre d’altres. Amb aquest conjunt d’evidències es pretén contribuir a millorar la presa de decisions tant de la Diputació de Barcelona com dels mateixos ens locals.                          

En el cas de Sant Sadurní d’Anoia, es van fer 400 enquestes telefòniques entre l’abril i el maig del 2022 tenint en compte els paràmetres d’edat i sexe.

En relació a la percepció del municipi, un 86,3% dels enquestats destaquen que estan molt o bastant satisfets de viure a Sant Sadurní. Aquesta dada és superior a la mitjana de la província, que és d’un 77,8%, però lleugerament inferior a la valoració global que s’ha fet de la comarca que és d’un 87,5%.

Els enquestats destaquen que la recollida d’escombraries i el reciclatge, el trànsit i l’enllumenat són els serveis més eficients, mentre que l’accés a l’habitatge, l’aparcament i l’estat dels carrers, parcs i places són els serveis amb una pitjor valoració.

Pel que fa als problemes que es detecten al municipi, la neteja encapçala la llista amb un 18% de les opinions, seguida per l’atenció als joves (9%), el manteniment dels carrers (7%), l’oferta d’oci i cultura (7%) o la gestió política municipal (7%).

El Dibaròmetre també analitza l’opinió dels ciutadans pel que fa a la gestió de l’ajuntament. A Sant Sadurní, un 78,4% dels enquestats puntua entre un 5 i un 8 la tasca que fa el consistori, una xifra superior a la mitjana de la província, que és d’un 70,8%. A més, la meitat considera que l’ajuntament afavoreix molt o bastant la participació ciutadana. D’altra banda, un 39% afirma que l’ajuntament és molt o bastant transparent en la seva manera de funcionar enfront del 41% que pensa que poc o gens.  En relació amb el compromís amb el canvi climàtic, el 67,4% dels enquestats pensa que l’ajuntament està molt o bastant compromès amb aquest àmbit.  

Pel que fa a l’opinió sobre l’Oficina d’Atenció Ciutadana, la puntuació mitjana del municipi és d’un 6,6. També es detecta que un 64,9% dels ciutadans no ha realitzat mai cap tràmit de l’ajuntament per internet i es conclou que el motiu principal és la preferència per fer-los de manera presencial. Del 34,9% que sí que ha fet algun tràmit en línia, un 60% està molt o bastant satisfet amb el funcionament.

En relació amb els mitjans de transport, es detecta que el 65,7% dels desplaçaments dins del municipi es fan caminant i que el segon mitjà més utilitzat és el cotxe amb un 29,6%.

Finalment, pel que fa a les preguntes referents a la covid-19, un 50,8% creu que la pandèmia ha afectat igual a Sant Sadurní que a daltres municipis.

Podeu consultar l’informe complet al següent enllaç:

 Dibaròmetre 

Pujar al principi de la pàgina