Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Poc ennuvolat26ºC-10ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Triar per tipus d'acte Obrir/tancar filtre
Tipus d'actes
Triar per àrees Obrir/tancar filtre
Àrees
Anar a una data Obrir/tancar filtre
Data



Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicAfegir l'acte al vostre calendari
Divendres
24
novembre
2023
Xerrada presentació “L'illa de Rousseau (viatge a l´illa de la felicitat de Rousseau)” a càrrec del professor i escriptor sadurninenc Josep Muñoz
Premi Carles Rahola d'assaig 2023
Lloc: Biblioteca Ramon Bosch de Noya
Hora: 19 h
Organitza: Biblioteca Municipal amb la col·laboració de Cava Varias
Tipus d'acte: Literatura, Conferència

Rousseau troba al final de la seva vida una particular illa de la felicitat. Té més de cinquanta anys quan descobreix l’indret. Allà es banya, passeja, navega, badoqueja, reposa, riu, canta i enraona amb algun dels seus ocasionals acompanyants i, quan se’n va a dormir, només desitja que l’endemà s’assembli tant com sigui possible al dia que acaba de passar.
Aquesta obra tracta del viatge que emprenen quatre expedicionaris, professors de filosofia jubilats, seguint el solc deixat pel savi ginebrí per mirar de descobrir les arrels d’aquest benestar primordial i, per extensió, del conjunt del seu llegat de pensament sobre la natura, la societat, l’amor, l’educació o la felicitat. Sense oblidar les facècies i les vicissituds que viuen els nostres protagonistes en la seva ranquejant travessa pel cor de la vella Europa.

Josep Muñoz Redón
Nascut a Sant Sadurní d’Anoia el 1957, és professor i escriptor. Ha publicat més de vint llibres, entre els quals destaquen Filosofia de la felicitat (Empúries, 1999), La
cocina del pensamiento (RBA, 2005), Prohibido pensar (Octaedro, 2010), El arte de la existencia (Paidós, 2012) i Tristes Tópicos (Paidós, 2013). Ha estat guardonat, entre d’altres, amb el Premi Serra i Moret (1995), el Premio Educación y Sociedad (1996), el Premi Pere Calders de Literatura (1998), el Premi Sent Soví de Literatura Gastronòmica (2004), Premi ciutat de València assaig Josep Vicent Marqués 2020 i el Premi Carles Rahola d'assaig 2023.

L'ILLA DE ROUSSEAU
Pujar al principi de la pàgina