Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Covert20ºC-9ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
La Mancomunitat de l´Alt Penedès presenta el llibre el Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat

El llibre “Una iniciativa innovadora en l’ordenació del territori: El Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat de la Mancomunitat de Municipis de l’Alt Penedès”, escrit pel gelidenc Antoni Ferran, va ser presentat el passat 11 de febrer a la sala d’actes de l’Escola Intermunicipal del Penedès. A més de l’autor del llibre, hi van assistir l’alcalde de Sant Sadurní i president de la Mancomunitat Alt Penedès, Joan Amat, i el director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat, Ramon Arribas.
Amat va explicar que el treball dirigit i coordinat per Ferran sobre el Pla Director Supramunicipal de Sostenibilitat va ser utilitzat per a l’elaboració del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de Sant Sadurní, actualment en fase d’exposició pública després de la seva aprovació inicial. L’alcalde de Sant Sadurní va agrair la feina feta per Ferran i el suport que la Mancomunitat Alt Penedès han rebut del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) de la Generalitat, la institució que ha assumit l’edició del llibre, dins la col•lecció Documents de Recerca.
Precisament, Ramon Arribas, director del CADS, va qualificar aquest Pla Director d’iniciativa innovadora i proposta capdavantera en l’ordenació del país. “És una bona manera de donar noves respostes a noves demandes socials i territorials”, va afegir Arribas, que considera la sostenibilitat com un element clau en la Catalunya del segle XXI. Sobre el Pla Director Supramunicipal, Ramon Arribas va destacar la seva importància com element de cohesió social i de preservació dels sistemes naturals i tradicionals.
L’autor del llibre, Toni Ferran, va explicar que la idea del treball inclòs en aquest llibre arrenca d’una ponència del 2002 i va fer notar que surt de la necessitat d’estudiar el sòl no urbanitzable d’un àmbit més ampli que no pas el d’un terme municipal. Tot i no ser un document vinculant, la incorporació dels seus criteris als POUMS de diversos municipals, així com al Pla Director Territorial, el converteix en un document de referència. Ferran també va assenyalar la importància d’arribar a pactes i acords entre els municipis veïns per ordenar el territori amb una visió de conjunt.
A l’acte hi van assistir diversos alcaldes i regidors dels municipis de la Mancomunitat Alt Penedès.

Pujar al principi de la pàgina