Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Cobert amb tormenta14ºC-9ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Finalitzen les obres d´urbanització de l´agregat rural de Can Catassús

Imatge inexistent

Les obres d’urbanització de l’agregat rural de Can Catassús ja han finalitzat. L’Ajuntament hi ha fet una intervenció integral que ha consistit en l’adquisició d’algunes finques per eixamplament i creació de nous vials i instal·lació de tots els serveis bàsics: pavimentació, sanejament, xarxa d’aigua, telefonia, baixa tensió, enllumenat públic i jardineria.

Imatge inexistent

 

Segons el regidor d’urbanisme, Albert Prat, que dilluns va fer una visita d’obra acompanyat per l’Alcalde de la Vila, Josep Maria Ribas, la regidora de Via Pública, Susanna Mèrida, i els tècnics d’urbanisme que s’han encarregat del projecte, Manel Marin i Xavier Solé, va explicar que Can Catassús era l’únic agregat rural on no s’havia fet cap intervenció. Segons Prat, ’s’ha pogut urbanitzar el nucli antic, urbanitzar la part del torrent i arranjar la connexió amb el Camí de Can Codorniu per tal que es pugui fer la circulació d’entrada i sortida al poble’.

El pressupost total de la inversió era de 464.528,77 €, dels quals els veïns n’han assumit un 12% per mitjà de de contribucions especials, 120.000 € s’han finançat amb una aportació del PUOSC de la Generalitat i la resta ha anat a càrrec de l’Ajuntament. El consistori sadurninenc ha complert el compromís amb els veïns de reinvertir la baixa que l’empresa va fer sobre el pressupost inicial en la neteja i esbrossada del torrent, la neteja del col·lector de la llera i la urbanització del vial de la zona d’aquest torrent, que s’ha convertit en una zona de passeig i lleure.

 

L’agregat rural Can CatassúsImatge inexistent

El barri de Can Catassús, ubicat a uns 2,8 km del nucli urbà de Sant Sadurní d’Anoia, està format per una quarantena llarga de construccions amb barreja de tipologies, amb predomini d’edificacions de parcel·la estreta i fonda, de planta baixa, dues plantes pis i un sota-coberta. L’origen de les edificacions és eminentment agrícola, i aquesta última planta s’utilitzava antigament com a magatzem i d’assecador de productes agrícoles. Hi destaca l’ornamentació amb elements modernistes d’algunes façanes del carrer de Can Catassús, fetes per mestres d’obra, que tenen un especial interès arquitectònic i urbanístic.

 

Abans de les obres, la urbanització estava en força mal estat en alguns trams, amb re-asfaltats sense rasants definides, vials sense urbanitzar i voreres no adaptades, a banda de molts elements que obstaculitzaven la bona circulació per la zona i una certa degradació dels serveis bàsics: sanejament, pavimentació, xarxes de serveis i sobretot una gran dispersió de xarxes aèries de serveis, elèctrics i de telèfon, que ara s’han ordenat.

Imatge inexistent

Pujar al principi de la pàgina