Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Molt ennuvolat amb pluja15ºC-10ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
El ple dóna llum verda a l´impuls del viver d´empreses i la dinamització del CIC Fassina

Imatge inexistent

Aquest dimecres es va celebrar el ple corporatiu ordinari del mes de juliol, que va portar l’aprovació inicial del reglament i l’ordenança del centre de serveis o viver d’empreses, un dels grans projectes en matèria de promoció econòmica i dinamització empresarial de la vila.Imatge inexistent

Jaume Amigó, regidor de Promoció Econòmica, va defensar aquesta iniciativa com un impuls per al teixit productiu de Sant Sadurní i les enormes possibilitats que s’obren a l’espai que s’ha estrenat aquesta mateixa setmana al carrer Doctor Barraquer i que serà la nova seu del servei de promoció econòmica de l’Ajuntament. També va subratllar que el centre de serveis a les empreses potenciarà el coworking, el treball conjunt i l’impuls de dinàmiques i la coordinació entre els emprenedors.

Els dos grups de l’oposició, Partit Popular i Convergència i Unió, s’hi van abstenir, Carles Jiménez, portantveu dels populars, va manifestar que, tot i que el seu grup defensa políques actives de creació de treball, consideren que el projecte neix mancat d’una direcció de projecte i que no fomenta sinergies amb el sector privat, i van alertar que el servei ha d’acompanyar els emprenedors i no esdevenir només “un simple espai d’allotjament´. El PP va proposar també reduir la taxa del lloguer d’espai de coworking.

Imatge inexistentAlbert Prat, portantveu d’ERC, va manifestar que es tractava d’un dia important per la vila i que el projecte es posava en marxa en un espai que s’ha llogat en bones condicions, ben equipat i en el que només ha calgut fer una petita inversió. En el mateix sentit es va pronunciar la portantveu del PSC, Susanna Mèrida, que va expressar la seva satisfacció per la iniciativa i la gran oportunitat de traslladar el servei de promoció econòmica i el viver d’empreses en un mateix local.

La regidora de CiU, Laura Salvador, va posar en dubte la necessitat d’invertir en un nou espai per a ubicar el centre de serveis a les empreses. Salvador va presentar algunes propostes de millora per al projecte i va plantejar algunes objeccions a alguns punts del reglament, com uns criteris de puntuació que va qualificar de subjectius, la manca de incentivació per als joves o de rotació dels espais del viver d’empreses.

Imatge inexistent

Amics del CIC i lloguer dels espais de la Fassina

Amb l’abstenció de CiU i els vots en contra del Partit Popular, els dos grups de govern van aprovar la modificació de l’ordenança que regula els preus de lloguer i ús de les instal.lacions del Centre d’Interpretació del Cava, Jep Bargalló, regidor de Turisme i Comerç, va defensar la necessitat de cercar d’altres fonts d’ingressos a més de la visita al museu, aprofitant la polivalència d’aquest espai. També va incidir en la necessitat de fomentar complicitats i sumar esforços amb el teixit empresarial i la ciutadania a través de iniciatives com el Club d’Amics del Centre d’Interpretació del Cava. Les critiques de l’oposició, en especial del Partit Popular, sobre la manca de participació dels representants polítics a les darreres reunions del Patronat de Turisme, va obrir un intercanvi de rèpliques entre els grups del plenari.

Amb els nou vots de les formacions del PSC i ERC i l’abstenció de CiU i PP, es va aprovar una modificació de crèdit que cobrirà el pagament del curs del Programa de Qualificació Inicial Professional (PQPI) i d’altres intervencions com unes obres de millora al camí rural de Mas Asperó, entre d’altres.

 

 

Nou tècnic de recursos humans

El ple, que es va convertir en una de les sessions més llargues dels darrers temps, prolongant-se fins a més enllà de 2/4 de 2 de la matinada, va tenir una de les fases més intenses en la dació de compte del nomenament com a funcionari interí d’un nou tècnic de recursos humans de l’Ajuntament.

La regidora de Recursos Humans Sílvia Chavarri va justificar la mesura en la necessitat de comptar amb un professional per aportar solucions en aspectes organitzatius i de legislació en el capítol de personal. Tot i que s’havia optat per la contractació d’urgència per tal de respondre a les necessitats, Chavarri va puntualitzar que en un termini de tres mesos l’Ajuntament obrirà un concurs públic i obert per a aquesta plaçaImatge inexistent.

Dolors Montserrat va ser especialment dura en la seva intervenció, acusant d’un possible cas d’abús de poder i sectarisme polític, donat que la persona contractada té un càrrec a l’executiva del PSC com a Secretari de Moviments Socials. Montserrat va reclamar que es lluités contra el frau a l’administració i va lamentar que no s’apostés per algú de la vila, aturat, o algun professional més proper a Sant Sadurní.

En el torn de CiU, Àngels Canals, va assenyalar que el cost de la plaça està fora del preu de mercat. La regidora va exposar la seva disconformitat a la gestió que l’actual govern està realitzant dels recursos públics de l’Administració Local i va reclamar a l’alcalde retirar el nomenament i revisar la legalitat d’aquesta contractació.


Aturada per consensuar acord sobre l’Ermita d’Espiells

L’alcalde, a petició del Partit Popular, va concedir una aturada en el ple per intentar consensuar una moció conjunta sobre l’Ermita d’Espiells i finalment els grups van aconseguir confegir un text conjunt per treballar en l’arranjament d’aquesta construcció romànica.

Imatge inexistentTotes les formacions, a excepció del Partit Popular, que va votar en contra i va presentar una redacció alternativa en defensa de la legitimitat i competències d’una altra comunitat autònoma, van donar suport a una moció d’ERC en defensa dels catalanoparlants de l’Aragó impulsada per tres institucions culturals d’aquesta regió.

Per tercera vegada, Convergència i Unió presentava una moció reclamant un fons d’ajuda per a famílies amb infants a les escoles bressol municipals. En aquesta ocasió, la formació encapçalada per Maria Rosell incorporava, com s’havia proposat en la sessió plenària anterior, un model amb els criteris d’assignació aquestes ajudes. El Partit Popular va refermar el seu suport a la moció com havia fet als plens anteriors.

El govern, per la seva banda, va expressar, de nou, el seu posicionament contrari en veu d’Albert Prat i el regidor del PSC Francesc Sáez, que van qualificar la proposta d’inviable i que plantejava molts dubtes sobre les quantitats atorgades a les famílies i els criteris de valoració de la situació econòmica de cada cas.

Millores a l’estació de rodalies

Una altra moció de Convergència i Unió en la qual es sol·licitaven millores d’accés a l’estació de tren per a persones amb mobilitat reduïda sí va rebre el suport de totes les formacions i va donar peu també a que el Partit Popular informés sobre la intervenció que es durà a terme properament a la instal.lació. Carles Jiménez va avançar que, des de la gerència de Rodalies de Catalunya, se’ls havia comunicat mitjançant un informe que durant l’agost es realitzaran unes obres de millora i repintat a la façana i a diversos elements exteriors de l’estació. També va assenyalar el grup popular que el Pla d’inversions per al període 2012-14 ja contempla algunes de les reivindicacions presentades per CiU a la seva moció.Imatge inexistent

També va aconseguir el consens unànime, després d’una petita modificació del PP, una moció del PSC contra l’homofòbia i la transfòbia per tal de fer front i prevenir actituds discriminatòries, en especial entre el col.lectiu jove.

Com a moció d’urgència i amb un lleuger canvi en el redactat, els grups municipals van recolzar unànimement una moció d’urgència per sol.licitar l’admissió de 14 alumnes que s’han quedat sense plaça en el cicle formatiu de grau mitjà de tècnic d’oli d’oliva i vi a l’Escola de Viticultura i Enologia Mercè Rossell i Domènec d’Espiells.

A la darrera part del ple, el govern va respondre algunes qüestions plantejades a la sessió anterior sobre assumptes com la seguretat en parcs infantil, subvencions esportives o les obres a la sala de l’Ateneu, així com la presència de monitors i personal de Sant Sadurní al Casal d’Estiu que s’ha dut a terme aquest juliol.

Finalment, en el torn de precs i preguntes, Convergència i Unió va demanar al govern algunes intervencions per resoldre alguns desperfectes o mancances a la via pública i també es va consultar sobre els passos que està duent a terme l’Associació de Municipis per la Independència.
 

Pujar al principi de la pàgina