Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Poc ennuvolat19ºC-6ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
L´Institut Català de les Dones, l´Ajuntament de Sant Sadurní d´Anoia i Som Sant Sadurní col·laboren per donar a conèixer la Línia 900900120
Entre els mesos de gener i setembre el telèfon que atén dones en situació de violència masclista ha rebut 53 trucades de l´Alt Penedès

Imatge inexistent

La presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD), Montse Gatell, l’alcaldessa de Sant Sadurní d’Anoia, Maria Rossell, i Joan Carles Martín, president de Som Sant Sadurní, acompanyats per Ivet Castaño com a coordinadora de l’Institut, han formalitzat aquest dimarts un acord de col·laboració per a la divulgació de la Línia d’atenció a les dones en situació de violència masclista 900900120. L’objectiu és incrementar el coneixement d’aquest servei entre les dones de Sant Sadurní que el puguin necessitar a través de la distribució estratègica de cartells i adhesius en establiments i serveis de la població.

En l’acte on aquest migdia s’ha formalitzat l’acord, Montse Gatell ha destacat la importància de donar a conèixer àmpliament la Línia 900900120 entre la població ja que “és un servei gratuït i confidencial on una dona que travessi una situació de violència masclista, o les persones del seu entorn, trobaran atenció permanent en qualsevol moment, qualsevol dia de l’any”. La presidenta de l’ICD també ha subratllat el fet que “aquest servei permet un accés directe a la xarxa especialitzada de serveis on s’ofereix assessorament professional especialitzat i acompanyament”.

Imatge inexistent

L’alcaldessa de Sant Sadurní, Maria Rosell, ha explicat que a Sant Sadurní ja es va començar a treballar en temes de violència domèstica l’any 2002 i que el 2003 es va crear la regidoria d’Igualtat, alhora que ha agraït la col·laboració que sempre troben en l’Institut Català de les Dones i en Som Sant Sadurní, a banda de mostrar el seu agraïment a tots els comerços que ja s’han adherit a la campanya: “Gràcies per ajudar-nos a estar al costat de les dones i de la nostra gent. Sempre hem treballat conjuntament amb l’Institut Català de les Dones i sempre hem fet molt bona feia. Per això aprofito per llançar-vos una llança per tal de cercar complicitats en l’organització de les Jornades d’Igualtat que es celebraven a Sant Sadurní cada dos anys i que des de fa uns tres anys es van deixar d’organitzar per manca de pressupost. A mi m’agradaria que es reprenguessin perquè la prevenció és molt important”.

Maria Rosell i Montse Gatell també han pres part aquest dimarts a la Jornada “Foment de l’Associacionisme. Converses que generen futur per a les dones rurals” que l’entitat Cerescat ha organitzat al Casal d’Entiats de Sant Sadurní.

Imatge inexistent

Línia 900900120

El telèfon 900900120 que l’Institut Català de les Dones posa a disposició de les dones en situació de violència masclista va atendre l’any passat 83 trucades procedents de la comarca de l’Alt Penedès. Enguany, fins al mes de setembre, n’ha rebut 53.

Pel que fa a Catalunya, els mesos de gener i setembre ha atès un total de 6.650 trucades. En un 94,2% de les ocasions es tracta de violència psicològica, en un 35,5% de violència física, en un 8,5% de violència econòmica i en un 3% de violència sexual.  El 38,7% de les dones que truquen tenen entre 31 i 40 anys, i el 29,1 entre 41 i 50 anys.  Cal destacar que el 23,4 % de les trucades la fan persones de l’entorn més immediat de la víctima.

L’atenció que ofereix aquest servei és gratuïta i confidencial, s’ofereix tots els dies de l’any, durant les 24 hores del dia, i facilita la comunicació en 124 llengües. És un primer recurs on les dones poden trucar de forma anònima, expressar la situació viscuda, i se’ls ofereix una derivació a la xarxa especialitzada el més acompanyada possible. En les situacions més extremes també realitza el contacte amb els serveis d’emergències policials i de salut.

L’Institut Català de les Dones i els municipis col·laboren en la divulgació del servei 900900120 en el marc d’un acord amb l’Associació Catalana de Municipis i Comarques (ACM) i la Federació de Municipis de Catalunya (FMC). Per altra banda, les següents empreses i organismes privats també s’hi han adherit: TMB, PIMEC (patronal que representa les micro, petites i mitjanes empreses i els autònoms de Catalunya), Caprabo, Carrefour, Bonpreu, Àrea de Guissona, Consum, El Corte Inglés, Supermercats Llobet, la Federació Catalana de Locals d’Oci Nocturns i el Consell d’Empreses Distribuïdores d’Alimentació de Catalunya.
 

Pujar al principi de la pàgina