Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament

Aquest dimecres es va celebrar el ple ordinari de desembre i que es va avançar uns dies sobre el calendari habitual amb motiu de les festes de Nadal.
Un dels assumptes que va resoldre la darrera sessió plenària del 2014 va ser l’expedient per a contractar el serveis de gestió de la zona blava d’estacionament. Des de l’oposició es va lamentar que el nou concurs no serveixi per abordar qüestions relacionades amb l’aparcament al centre, la ubicació de la parada de taxis o la convivència amb les terrasses i ocupació d’espai públic d’alguns establiments comercials. Des del govern es va respondre que calia resoldre la situació ja que el contracte d’explotació estava exhaurit i que ja s’havien tingut en compte alguns aspectes que s’estudiaran més endavant.
Amb els suport de tots els grups a excepció del PP, que va votar en contra, va aprovar-se la suspensió de la tramitació de la modificació puntual del pla general d’ordenació en relació al sector de La Carosa fins a resoldre tota la tramitació. Cal recordar que en aquesta zona es planteja la construcció d’un hotel, una benzinera i una zona d’aparcament. Carles Jiménez, portaveu popular, va tornar a manifestar la seva oposició al projecte ja que es troba allunyat del centre i xoca amb el seu model de qualitat de promoció econòmica i turística per a la vila.
El plenari va acordar retirar l’aprovació del reglament d’ús del casal municipal de la gent gran després de la petició del grup municipal socialista d’incorporar algunes aportacions al document.
Ajuts al Tercer Món
El regidor de Cooperació Jep Bargalló va repassar les aportacions que l’Ajuntament atorgarà aquest 2014 als projectes solidaris i de desenvolupament, per un import total de 51.980€. Els grups es van felicitar pel compromís i i la solidaritat que des de fa dues dècades han mantingut tots els governs de Sant Sadurní.
Les subvencions aniran destinades als programes impulsats per les ONG’s Equalmon, Creu Roja Alt Penedès, Mans Unides, Entrepobles i Amizade i un 10% al Fons Català de Cooperació per l’anàlisi i seguiment tècnic dels projectes.
També va comptar amb el suport unànime els estatuts del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, que persegueix reforçar la promoció de la cultura vitivinícola i la promoció turística a la regió de la DO Penedès. El PP va reclamar una major aposta de les institucions en el projecte mentre el PSC va demanar major equitat.
Mocions
En el torn de mocions, el Partit Popular va presentar una proposta per dignificar la ubicació de les esqueles, tot i que es va desestimar ja que el govern va avançar que la situació estava en vies de solució amb la proposta presentada pels serveis funeraris per a gestionar uns espais específics on ubicar-les.
Tampoc van prosperar les altres dues mocions dels populars, la primera en relació a la posada en marxa d’una aplicació mòbil per a controlar i gestionar els estacionaments de vehicles de gran tonatge. També es va sol·licitar que la zona al voltant de la carretera de Sant Quintí pugui ser espai per a l’estacionament, una mesura que la resta de grups van rebutjar en ser una via principal d’accés al municipi.
El PP tampoc va trobar suport en la proposta per donar una alternativa de transport públic als viatgers de rodalies que arriben als vespres i nits a l’estació de Sant Sadurní, mitjançant un conveni o acord amb el col·lectiu de taxistes. Des del govern es va criticar la manca de rigor tècnic i els dubtes que plantejava l’avaluació econòmica i la viabilitat de la proposta.
Des del govern es va recolzar una moció de suport als participants en la consulta del 9-N i l’assumpció de responsabilitats. El PP va defensar que la democràcia no és només votar sino respectar la llei, mentre el PSC va justificar el seu vot en contra per com s’havia formulat el redactat i posicionament de la moció. Precisament el grup socialista va presentar una moció sobre el mateix assumpte, però subratllant la necessitat de diàleg en el marc legal i donant suport al president de la Generalitat i altres membres del govern davant la querella presentada per la fiscalia. CiU va recolzar-la després d’incorporar-se una esmena, mentre que ERC, que havia sol·licitat la retirada d’un dels punts per sumar-s’hi, i el PP, van votar en contra.
En el torn de precs i preguntes, el govern va respondre a algunes de les qüestions plantejades pel PSC en anteriors plens, com la situació del centre logístic Mercadona o l’acord de patrocini de Banc de Sabadell amb el Cavatast. Susanna Mérida també va consultar la possibilitat que a Sant Quintí de Mediona es construeixi un institut i com podia incidir en el futur de l’Escola Intermunicipal o l’estat que aquests dies presentava la deixalleria municipal fruit de l’incivisme.
També en aquest torn, el regidor de Governació Xavier Rojo va sol.licitar al PP una rectificació per la insinuació d’un possible tancament de la comissaria dels Mossos d’Esquadra a Sant Sadurní. Dolors Montserrat va subratllar que la informació els va arribar per un dels treballadors del centre i que caldria esperar als esdeveniments per confirmar o desmentir aquesta possibilitat.
El ple va finalitzar a dos quarts de 12 de la nit. Tots els grups municipals es van acomiadar desitjant unes bones festes de nadal a tots els veïns i veïnes.
