Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament


Aquest dijous es va dur a terme al Celler de la Fassina de Can Guineu el lliurament dels Premis Sambori Òmnium 2015 de la demarcació Penedès-Garraf-Anoia, un certamen que promou i fomenta el català a l’àmbit escolar. L’acte va comptar amb la participació, entre d’altres, de l’alcaldessa Maria Rosell, el regidor d’Educació, Víctor Perxés, la cantant i compositora sadurninenca Anna Roig, el president d’Òmnium Cultural a l’Alt Penedès, Sergi Sabaté i l’Escola Municipal de Música Sant Sadurní d’Anoia.

El celler de La Fassina estava ple a vessar de pares, familiars i alumnes participants al Sambori 2015, en un acte que va conduir Anna Roig i que va comptar amb a l’acompanyament musical dels alumnes de l’Escola de Música. Els més de 300 assistents que hi havia al Celler de la Fassina van veure com 18 infants i joves van ser premiats pels seus escrits i, per tant, passaran a la fase final del Premi a Catalunya. En total en aquesta demarcació es van presentar 3600 alumnes, en una edició dels Sambori que ha comptat amb més de 400 centres educatius i 40.000 participants a tot Catalunya. Entre els 18 alumnes premiats n’hi havia 5 de l’Alt Penedès, alguna de Sant Sadurní, del Col.legi Sant Josep i l’escola El Carme. Abans de començar l’acte es va oferir una visita al CIC Fassina i a l’Espai Xocolata Simon Coll.
"Cal defensar amb fermesa l’escola catalana"
El president d’Òmnium Alt Penedès, Sergi Sabaté, va explicar durant la seva intervenció que per a l’entitat organitzadora del Premi Sambori els participants “ja sou tots uns guanyadors”. Sabaté va destacar el fet que els alumnes hagin presentat els més de 3.000 treballs en català ja que això serveix per defensar la llengua. “Tenim una llengua comuna, el català, que està sent atacada i menyspreada per alguns. I això no ho podem permetre”, va defensar Sabaté.
El president comarcal d’Òmnium també va afegir que “és molt important el compromís que hi poseu els mestres, els pares i mares i les escoles per defensar amb fermesa l’escola catalana com una eina clau per a la cohesió social, la igualtat d’oportunitats i la qualitat educativa”.
De la seva banda, l’alcaldessa de Sant Sadurní d’Anoia, Maria Rosell, va assegurar que per a ella “és un moment molt bonic veure com nens i nenes del poble i de la resta del Penedès creixeu participant activament en la cultura i la literatura catalanes”. Rosell també va celebrar que l’alumnat s’impliqui en la cultura i l’educació i va demanar que els pares i mares incentivin als seus fills a participar “en concursos que els formen, com és aquest”. “Val la pena que els pares i mares acompanyeu els vostres fills en les seves decisions i els ajudeu”, va afirmar.
Per Maria Rosell, “només així és com ells podran tenir confiança, créixer, estimar i aspirar a un futur ideal tal i com ells desitgin. Tot això els farà més lliures i permetrà que creixin i tinguin una educació completa en coneixement i en felicitat”


El combo de l’Escola de Música, acompanyats per l’Anna Roig van interpretar dos temes per cloure l’acte.

Trobareu més imatges al següent enllaç
Aquest premi és l’únic en la nostra llengua que abraça el conjunt de tots els territoris de parla catalana i que té com a objectius promoure la participació en un projecte comú d’alumnes i centres i fomentar l’ús i el prestigi del català en l’àmbit escolar tot incentivant la imaginació, la creativitat i aquells valors pedagògics que es treballen en cadascun dels centres.
