Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament

El projecte de supressió de barreres arquitectòniques de l’edifici de l’Índex es completarà l’endemà de Sant Joan amb l’entrada en servei de l’ascensor que connecta les tres plantes d’aquest equipament municipal. Les obres han durat 8 mesos i s’han fet segons el projecte redactat per Jordi Garcés, el mateix arquitecte que l’any 1987 ja va dirigir la rehabilitació de la Capella de l’Antic Hospital, pel qual aleshores va guanyar el prestigiós premi FAD d’Arquitectura. Aquella reforma tenia com objectiu convertir l’edifici en l’Escola de Pintura Mural i Arts i Oficis del Penedès.
Aquesta vegada, Garcés ha optat per una solució imaginativa a l’hora de resoldre el problema que suposava trencar l’harmonia de l’edifici amb la caixa de l’ascensor. En lloc de minimitzar-ne l’impacte, ha decidit utilitzar el marbre blanc del país, que ja havia fet servir per alguns elements en el projecte del 1987 i que crea un contrast interessant amb els murs de pedra basta originals, majoritaris en el conjunt.
Els Serveis Tècnics de l’Ajuntament s’han ocupat de la direcció d’unes obres que han anat a càrrec de Construccions Tabaquista i que tenien un pressupost d’adjudicació de 135.130 euros. Per bé que l’operació principal ha estat la construcció de l’ascensor exterior que uneix la planta baixa amb les altres dues plantes de l’edifici, també s’ha construït un bancal esglaonat i una rampa per accedir amb comoditat i sense obstacles al nivell de la planta baixa. Tot això s’ha fet en la part del pati posterior, conegut com a pati de les palmeres, al qual s’hi accedeix pel carrer Pompeu Fabra, i des d’on es pot contemplar l’àbsida de l’antiga capella.
Entre la caixa de l’ascensor i l’àbsida, l’edifici ha guanyat un altre petit espai que serà utilitzat com a traster i servirà per guardar-hi material. També s’han pintat totes les zones de vestíbul de les tres plantes de l’Índex.
L’acabament de les obres en aquest equipament municipal permetrà poder realitzar, per 20è any consecutiu, el cicle d’activitats de l’Estiu de l’Índex en aquest pati a partir del proper 3 de juliol. L’edifici és la seu dels serveis de Joventut (tardes i cap de setmana) i Promoció Econòmica i Ocupació (matins), a més de Ràdio Sant Sadurní. També hi ha sales polivalents on s’hi fan activitats diverses i exposicions.
