Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament

Diversos membres de Cooperacció-Alt Penedès, acompanyats de la nova director de la ONG catalana Cooperacció, Estrella Ramil, van ser dijous de la setmana passada a la vila per donar a conèixer el projecte “Tu també” entre Al Hoceima (Marroc) i el Penedès durant el període 2008-2010. L’acte també va comptar amb la presència de la regidora de Benestar Social, Maria Rosell, que va renovar el suport de l’Ajuntament de Sant Sadurní a aquest projecte de cooperació internacional. Jordi Junyent, membre de Cooperacció, va explicar que un dels objectius és enfortir la xarxa d’entitats entre el Penedès i Al Hoceima per donar suport a la societat civil organitzada d’aquell territori del Rif. En la mateixa línia, també es pretén consolidar la xarxa d’intercanvis entre governs locals del Penedès i d’Al Hoceima. Junyent anima a les entitats de Sant Sadurní a sumar-se al projecte, com ja han fet diverses entitats de Vilafranca.
Cooperacció també va explicar que aquesta ONG ha assumit un compromís creixent amb els drets de les dones i que el treball que s’està duent a terme a la zona del Rif n’és un bon exemple. “Allà estem impulsant polítiques d’intervenció i de participació de la dona en el teixit associatiu i les institucions”, va assenyalar Junyent. L’interlocutor de Cooperacció en aquest territori marroquí és l’Associació Forum de Femmes d’Al Hoceima (AFFA), amb qui estan col•laborant des del 2001, tres anys abans del terrible terratrèmol que va patir la ciutat d’Al Hoceima. L’Ajuntament ja ha col•laborat aquests darrers anys en els projectes de Cooperacció al nord del Marroc, i ara és el moment que s’hi puguin afegir les entitats de la vila.
Durant l’acte es va poder veure el vídeo “Penedès-Al Hoceima 2006, crònica d’un viatge i d’una amistat”, rodat arran d’una estada de membres de Cooperacció-Alt Penedès a Al Hoceima.
