Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Núvols alts28ºC-14ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Publicació 07.06.2017
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònic
Resum del ple municipal extraordinari de juny
Ple juny 2017
La sessió aprova dos convenis amb l'Agència d'Habitatge de Catalunya que han de permetre donar un gran impuls a l'Oficina municipal d'Habitatge

Aquest dimarts es va celebrar el ple corporatiu municipal ajornat la setmana passada amb motiu de l’accident que es va produir a la benzinera de la carretera Sant Quintí. A l’inici de la sessió l’alcaldessa també va tenir un record pel segon operari afectat per l’incendi i que, tot i ser rescatat amb vida, va morir aquesta setmana, així com per un altre succés tràgic viscut al mateix dia del ple amb l’aparició al municipi del cos d’una jove de Torrelavit desapareguda des de la setmana anterior.

Un dels primers assumptes del ple resolts per unanimitat va ser l’aprovació dels convenis de l’Ajuntament amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a fomentar la proximitat amb la ciutadania de l’Oficina d’habitatge municipal i la competència de gestions, amb serveis com la Borsa d’habitatge i el programa de mediació per al lloguer social d’habitatges. En aquest segon àmbit, l’Ajuntament reforça el seu paper de gestor per tal d’augmentar la confiança i garanties entre propietaris i llogaters i afavorir també l’accés a l’habitatge d’aquelles famílies amb ingressos més baixos.

També van prosperar petites qüestions de tràmit, com la modificació de la plantilla de personal o la devolució d’un aval en relació a la unitat d’actuació Bòbila del Mota.

Preus i model del cavatast

La modificació de l’ordenança que regula els preus del servei de Turisme i que tenen incidència en el Cavatast va tornar a suscitar el debat sobre el model de fira que defensen els diversos grups municipals. El regidor de Turisme, Josep Subirana, va avançar que la nova proposta d’ordenança permetrà regular la necessitat dels expositors d’instal•lar un espai annex als estands que els permetrà fer una atenció més personalitzada.

L’oposició va coincidir en lamentar la manca de renovació i actualització de la mostra, tot i que tots els grups van donar-hi suport, a excepció de la CUP, que va votar en contra. Des del PP es va assenyalar que no s’aposta prou per una fira que té potencial, mentre la CUP va considerar esgotat l’actual format i va reclamar una fira en què els petits elaboradors també s’hi puguin sentir còmodes. Des del PSC es va qualificar de fira “cansada” i va demanar més ambició per situar el Cavatast com una mostra líder en el calendari. Des del govern es va recordar que la proposta va en la línia d’ordenar la fira i que les propostes s’avaluen i consensuen en el consell sectorial de turisme.

Declaració en defensa del sector del cava

El plenari va presentar també una declaració institucional en defensa del sector del cava, acordada per tots els grups, tot i que amb alguns matisos. Des d’ICV, grup que havia presentat inicialment la proposta com a moció, va valorar positivament la creació d’una mesa sectorial, i el PSC va reclamar una major decisió per diversificar l’activitat econòmica i equilibrar la gran dependència que té el municipi amb el sector del cava. La CUP va ser la més crítica, expressant la seva incomoditat per un text institucional que neix després d’una negociació d’ERO que ha acabat resultant en acomiadaments de diversos veïns de Sant Sadurní.

Des del govern, Josep Maria Ribas i l’alcaldessa Maria Rosell van posar de relleu els contactes realitzats des del govern amb diverses conselleries de la Generalitat durant la negociació, així com amb la direcció de l’empresa. La majoria de formacions també van valorar positivament la tasca realitzada pels sindicats.

Commemoració dels Jocs Olímpics del 92

La darrera part del ple va estar centrada en el debat sobre la moció presentada pel PSC per tal de commemorar els 25 anys de la celebració dels Jocs Olímpics a la vila, doble subseu en les modalitats d’hoquei patins i ciclisme en ruta.
Des del grup socialista es va demanar ser més ambiciós després de conèixer la decisió del govern d’organitzar un acte el dia 19 de juny, coincidint amb la data en què va arribar la torxa olímpica a Sant Sadurní, i celebrar durant tot l’any diverses activitats per fomentar el paper educatiu, formatiu i cohesionador de l’esport. Van lamentar que el govern no haguès explicat prèviament quines eren les seves intencions i van posar de manifest la seva disconformitat per les presses amb què organitzaran aquest acte de commemoració.

Van donar-hi suport el PP, que va accentuar el creixement econòmic i transformació urbanística que van implicar els Jocs, i ICV, que va valorar la proposta com una bona oportunitat d’implicar a la ciutadania i recuperar l’esperit olímpic. La CUP, en canvi, va justificar el seu vot contrari recordant altres episodis i realitats dels Jocs de Barcelona, com l’especulació urbanística, l’exacerbació espanyolista en front a la identitat catalana, i la persecució policial del moviment independentista en la que es va anomenat Operació Garzon, un assumpte al qual també s’hi va referir ERC.

Des del govern es va informar de les gestions realitzades per tal de comptar amb la presència del Secretari General de l’Esport en l’acte programat el dia 19 i que s’obria la porta a totes les entitats esportives i voluntaris que volguessin participar-hi.
Ja que es tractava d’una sessió extraordinària el ple no va comptar amb torn de precs i preguntes i posaria el punt i final minuts després de les 9 del vespre. El ple va tenir l’absència de la regidora Carlota Carbó per motius personals.


ÀUDIO DEL PLE

Pujar al principi de la pàgina