Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Intervals de nuvolositat32ºC-17ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Inici | Serveis | Arxiu Municipal
Arxiu Municipal

NOU HORARI DE L'ARXIU MUNICIPAL


A partir de febrer de 2022 el nostre horari d'atenció al públic és: dilluns de 08:00 a 18,30 hores, i de dimarts a divendres de 08:00 a 15:00 h. Us recordem que és obligatori l'ús de mascareta. Es recomanda demanar cita prèvia al tel.  662371576. 

Arxiu Municipal

L'Arxiu Municipal de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia és el servei que s'encarrega de gestionar, organitzar, custodiar, fer accessible a la ciutadania i dinfondre el patrimoni documental de Sant Sadurní d'Anoia. L'Arxiu conserva tota la documentació generada per l'Ajuntament i altres fons privats cedits per particulars, entitats i empreses.

Com a serveis especialitzat en la gestió i tractament de la documentació pública, també té com a funció definir, implementar i mantenir el sistema per la correcta gestió de tota la documentació municipal.

Per tal de guiar-vos en l´abast cronològic i temàtic de la documentació, podeu consultar el Quadre de Classificació.

Contacte:

Tel. 662371576

c/ De les Escoles, s/n

CP 08770

Sant Sadurní d'Anoia

SERVEIS

Accés als documents dels diferents fons documentals.   

Consulta a la sala de la biblioteca i l'hemeroteca auxiliar.

Assesorament i orientació en la recerca.

Assessoramennt a les àrees de l'Ajuntament en l'organització i tractament de la documentació, així com facilitar el seu accés.

Reproducció de documents.

Dipòsit de donacions i cessions de fons documentals de particulars.

Organització de visites i tallers per a grups.

Edició de publicacions i organització d'activitats de difusió.

QUADRE DE FONS

A l´Arxiu hi ha diversos fons documentals, i el seu abast cronològic va dels segles XVIII fins al XXI: 

Fons de l'Ajuntament de Sant Sadurní:

Agrupa la documentació produïda o rebuda per l'Administració municipal de l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions, des del 1752 fins a l'actualitat, tot i no ser continuat fins a finals del s. XIX.

Fons patrimonials:

Són els creats a partir de documents generats o rebuts per una família en motiu de l'Administració del seu patrimoni familiar. Actualment l'Arxiu conserva el Fons Ramon Bosch de Noya, que comprèn de 1580 al 1992, tot i que amb poca documentació dels segles XVI i XVIII.

Fons Institucionals:

Apleguen els documents d'institucions autònomes i independents però amb funcions públiques o d'interès públic. A l'Arxiu hi trobem el Fons de l'Hospital Fundació Ferrer i Sallès (1883-s.XX), antic hospital del municipi, on es conserva documentació diversa d'aquesta institució com: escriptures, factures, memòries, expedients, plànols, inventaris o actes entre altra documentació.

Fons de particulars, entitats i empreses: 

Agrupen documents de caràcter privat generats o rebuts per persones físiques o jurídiques concretes amb motiu de la seva activitat privada, professional, associativa o empresarial. Actualment s'ha ingressat el Fons Guilera i l'Associació de la Fil·loxera. 

Col·leccions:

Són documents que no ténen un vincle originari, sinó que han estat agrupats des per part d'una entitat, persona o institució. Destaca l'Arxiu Fotogràfic, on s'apleguen fotografies de diferents procedències, especialment les aportades pels ciutadans, i que comprenen des de finals del segle XIX fins a l'actualitat.

Hemeroteca auxiliar:

Publicacions del segle XIX-XX, algunes digitalitzades a https://xacpremsa.cultura.gentcat.cat

Biblioteca auxiliar:

Conté publicacions especialitzades de temàtica històrica i arxivística, tant de Sant Sadurní, com a nivell del Penedès i autonòmic.

Fons d'art:

Aplega obres artístiques adquirides gràcies a donacions de ciutadans, col·leccionistes privats, obres cedides pels propis artistes i també de la política d'adquisicions de la mateixa institució, amb datacions diverses que van del s. XIX fins als nostres dies.

*El nombre de fons o col·leccions pot augmentar fruit de nous ingressos.



Quadre de Classificació 

La classificació facilita la identificació i la descripció de la documentació i el seu context, al nivell d´activitats i de processos, de manera destacada en la fase d´anàlisi de les activitats de l´organització i és crucial per a l´assoliment de resultats i per retre comptes en un context de transparència administrativa. L´eina clau per a la classificació i l´organització és el quadre de classificació, que agrupa les funcions i les activitats que es porten a terme.

La gestió dels documents i el seu arxiu implica identificar la informació, categoritzar els documents, retenir-los un període de temps especificat, efectuar la disposició dels documents que l´organització no està obligada a retenir, preservar una traça d´auditoria de totes les accions relacionades amb els documents, etc. Classificar els expedients administratius de manera lògica, des d´un punt de vista funcional, assegura que estan relacionats amb els processos, les activitats i les transaccions que documenten i a la mateixa organització que els crea. Aquesta classificació també fa que sigui més fàcil trobar-los i recuperar-los quan calgui, gestionar el seu accés i avaluar-los i disposar-ne d´acord amb la normativa.

DESTAQUEM
Arxiu Municipal
Cartell_mostra
Del 7 al 30 de juny
  • S'ha organitzat una exposició amb documents de l'arxiu i jornada de portes obertes el 9 de juny
  • L'Ajuntament s'ha adherit a la Declaració Universal sobre els Arxius (DUA)
VEURE MÉS
AGENDA
Dijous
9
Juny
Arxiu Municipal de Sant Sadurní d'Anoia
Pujar al principi de la pàgina