Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Intervals de nuvolositat24ºC-11ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Publicació 13.05.2022
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
El 13 de juny començarà el nou servei de recollida porta a porta amb tecnologia
La propera setmana s'inicia una campanya informativa i lliurament dels nous cubells amb xip

Dilluns 13 de juny, aquesta és la data d'inici del nou model de recollida porta a porta que incorpora cubells amb xip per a totes les fraccions - orgànica, envasos, paper i cartró i rebuig -.

Durant aquests dies s'ha distribuït una carta informativa als domicilis i també s'han iniciat visites a comerços i establiments, així com reunions amb alguns col·lectius per tal d'avançar alguns detalls sobre la implantació del nou sistema de gestió de residus. 

A partir de la propera setmana s'intensifica la campanya de difusió amb la instal.lació de diversos punts informatius i de lliurament dels cubells a la ciutadania. El calendari i localització dels punts informatius ho podeu consultar al següent enllaç

Punts d'informació i lliurament dels nous cubells

El nou model de recollida arribarà acompanyat d'una lleugera modificació sobre el calendari de recollida domèstica porta a porta: els dilluns es recollirà el paper i cartró, en lloc dels dimarts, i el primer dia de la setmana de recollida d'envasos serà el dimarts, en lloc del dilluns. 

Amb el canvi, totes les fraccions porta a porta s'hauran de deixar al carrer dins dels cubells amb tecnologia que es lliuraran durant les properes setmanes.

L’objectiu d’aquest sistema de recollida és augmentar el reciclatge, per arribar als índexs que exigeix la normativa per als propers anys, millorar la qualitat dels residus que es recullen selectivament, disminuint els impropis a cada fracció i avançar en l’aplicació a mig termini del models de pagament per generació, tal i com estableixen les noves normatives de residus.

La licitació d’aquest nou servei de gestió dels residus urbans ha estat impulsada per la Mancomunitat Penedès-Garraf. El contracte té una vigència de vuit anys i compta amb una imatge pròpia de servei que insta a la ciutadania a obrir la porta al reciclatge, tot recordant que és l’usuari qui té la clau per al seu bon funcionament.

Canvis al calendari

El nou servei suposarà un lleuger canvi en el calendari de recollida a domicilis i comerços, a més de l’ús de cubells per a totes les fraccions. 

Ton Amat, durant la seva intervenció en l'acte de presentació, va afirmar que "Hem de ser ambiciosos a Sant Sadurní i assolir índexs per sobre del 80% a un municipi que ja fa molts anys que fa porta a porta. El nou model suposarà per a nosaltres canvis mínims en el calendari i l'ús de cubells per les diverses fraccions. Hem de insistir a la ciutadania que la tecnologia s’aplica perquè el servei sigui més eficient, puguem reduir els costos en la recollida i que cada ciutadà pagui per l'ús que en fa de la recollida de residus".

Atenció a la ciutadania

Per donar continuïtat a l’educació ambiental i la gestió de les incidències, un cop comenci la recollida s’habilitarà a cada municipi un espai d’atenció al públic, per tal que la ciutadania pugui adreçar-s’hi i resoldre qualsevol qüestió o consulta relacionada amb la recollida porta a porta i on els educadors ambientals del servei també lliuraran els materials als nous veïns del municipi.

Durant el procés d’implantació, posada en servei i funcionament del servei de recollida, la ciutadania podrà fer les seves consultes per telèfon al número d’atenció a l’usuari, el 93 891 16 22, de dilluns a divendres de 8 a 15 hores o bé per correu electrònic a obrelaporta@mancomunitat.cat.

A partir del 7 de juny, la ciutadania de Sant Sadurní d’Anoia podrà contactar amb la nova oficina del Porta a Porta, situada al carrer Sant Quintí 6, i que atendrà de dilluns a dijous, de 9 a 18 hores, i els divendres de 9 a 13 hores.

Aplicació mòbil

La tecnologia amb xip oferirà a l'usuari, a través d’una aplicació mòbil, fer un seguiment de les seves aportacions o possibles incidències per tal de millorar la recollida selectiva, i així poder oferir una atenció i experiència a la ciutadania més personalitzada. L’app ciutadana està disponible per sistemes IOS i Android.

nouportaaporta

Pujar al principi de la pàgina