Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Descobert30ºC-18ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Publicació 17.09.2025
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
Sant Sadurní consolida la recuperació en la recollida selectiva de residus
residus
  • L’any passat, el municipi va separar correctament un 80,29% dels residus, gairebé cinc punts i mig més que el 2023, fet que suposa el tercer any consecutiu de millora en les dades de reciclatge
  • La col·laboració ciutadana, juntament amb les campanyes de sensibilització i l’oficina del porta a porta, ha contribuït a reduir les incidències i a aconseguir una gestió més eficient de la recollida.

Segons les dades anuals de l’Agència de Residus de Catalunya (ARC), Sant Sadurní va assolir el 2024 una xifra de reciclatge del 80,29%. Aquestes dades consoliden la recuperació del municipi, amb tres anys seguits d’increment de la recollida selectiva, després que el 2021 es registrés el mínim històric, amb un 66,3%.

Aquest percentatge representa un augment de gairebé cinc punts i mig respecte a l’any anterior, i de 10 punts més que el 2022.

D’aquesta manera, el municipi es torna a situar en nivells similars als de principis de la dècada passada, abans d’un període de progressiu declivi. La vila continua així avançant molt per sobre de la mitjana de recollida selectiva a la comarca i a Catalunya, que es mantenen en valors més baixos, amb un 46,4% i un 47,11% respectivament. Pel que fa a la generació de residus, la mitjana al 2024 es va situar en 1,16 kg per habitant i dia, uns 421 kg per habitant a l’any. En total, al municipi es van recollir 5.449 tones de residus municipals.

 Claus de la millora

La consolidació i normalització dels cubells en el nou servei de recollida domèstica i comercial, a partir del juny del 2022, i les millores introduïdes a la deixalleria municipal —amb una gestió més eficient del servei i de l’àrea d’emergència— han tingut un paper destacat en la millora dels darrers anys. També la posada en marxa de l’oficina del porta a porta, en funcionament des del 2023, així com les campanyes de seguiment i sensibilització, juntament amb la col·laboració ciutadana, han contribuït a reduir notablement les incidències i a millorar el funcionament del sistema de recollida.

 Compromís de futur  

L’Ajuntament de Sant Sadurní agraeix la contribució ciutadana en els resultats i anima tothom a continuar avançant cap a una gestió dels residus més eficient i sostenible, fomentant la separació, reducció, recuperació i reutilització. Les inversions i millores continuaran en els propers anys a la deixalleria, que evolucionarà cap a un model de Punt Verd, amb un servei més ampli i una visió global de la gestió de residus, amb l’objectiu de convertir-se en un model de referència al territori. Així mateix, el consistori fa una crida als prop de 500 habitatges —un 9% del total— que encara no han sol·licitat els cubells de recollida perquè s’incorporin al sistema porta a porta i contribueixin al bon funcionament del servei, així com a l’ordre i la neteja dels carrers.

El regidor d’Acció Climàtica, Isaac Pedrola, ha manifestat: “Per tercer any consecutiu augmentem la xifra de reciclatge, confirmant un canvi de tendència i una recuperació molt necessària. Gràcies a la ciutadania, Sant Sadurní torna a situar-se com a municipi de referència en la gestió dels residus. Cal continuar en aquesta línia i no relaxar-nos, per tal de seguir avançant en les polítiques verdes i assegurar la sostenibilitat del nostre model de recollida.

Per a més informació i per consultar l’informe complet, podeu visitar el web d’estadístiques de l’Agència de Residus de Catalunya.

 Agència Residus de Catalunya 

Pujar al principi de la pàgina