Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament
L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia és propietari de la masia de Can Mas de la Riera des de maig de 1981 quan els antics propietaris van signar el document de traspàs en el marc de l’execució del pla parcial de la zona.
A través de l’escola taller que l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia va posar en funcionament l’any 1980 es va fer un treball de reforma i consolidació de l’edifici, després es van fer altres escoles taller amb l’objectiu de fer una casa de colònies.
L’any 2000 arran de la remodelació de la zona esportiva i de la construcció del nou pavelló d’esports municipal, diferents grups de música que hi havia a l’antiga Escola Balmes van demanar a l’ajuntament espais per a poder assajar.
L’Equipament municipal de Can Mas de la Riera era fins el gener de 2008 un equipament de la regidoria de cultura. A principis d’any es va produir un traspàs en la seva gestió cap a la regidoria de Joventut.
En el procés de formació de la identitat dels joves la cultura, i molt especialment la música, han estat i són avui elements fonamentals. Malgrat això les polítiques de joventut però també les culturals han reconegut poc aquest aspecte i sovint l’han treballat des d’una forçada divisòria entre alta cultura i cultura popular/cultura corrent (molt relacionada amb el consum de masses i la indústria cultural).
Les polítiques culturals han de promoure el foment de les experiències i les activitats de la cultura dels joves, l’impulsa a la creació i la promoció d’una oferta diversificada de materials culturals potenciant els programes locals i les xarxes de producció cultural juvenil, cercant la interconnexió i buscant l’esforç des de la base.
La creació musical permet establir-hi vincles de participació i, a més, posa de manifest la dificultat de consolidar una agenda d’activitats estable. Les entitats, les associacions culturals juvenils esdevenen punts essencials per consolidar propostes (sobretot en la gestió de projectes, organització d’activitats, estudis de gravació, cursos management., etc..). Cal que la Regidoria de Joventut i l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia presti suport a aquests projectes mitjançant polítiques d’informació i difusió.
La música en els joves és un element socialitzador que ofereix recursos formatius i posa en comú allò que s’està fent entre ells, fomentant la creació i la participació. La música ha estat un marcador, des de sempre, de la diferenciació entre joves i adults i anuncia, preveu els canvis que es preparen en el futur.
L’equipament de Can Mas de la Riera pretén donar una sortida a la manca d’una infraestructura a la ciutat que faci possible la trobada de joves i la seva participació en programes de promoció social i cultural.
Actualment hi ha vuit grups de música que utilitzen quatre espais per fer-hi assaig, però la posada al dia de l’equipament no és l’únic objectiu del projecte, cal aprofitar també les iniciatives i propostes que funcionen actualment en temes de música i creació jove al municipi de Sant Sadurní d’Anoia. Can Mas de la Riera pot ser un nou referent pels joves com a espai d’intercanvi i coneixement, i serà important fomentar la trobada, la informació, la comunicació i la producció cultural i social dels joves i entitats.
L’element associatiu es configura com a clau en la construcció d’una societat més participativa i democràtica i com a factor essencial per al progrés social. Per això resulta necessària la participació dels ciutadans a través de les entitats i associacions que composen l’anomenat teixit social per tal de preservar i enriquir la cultura social de la comunitat i tractar d’aquelles qüestions que afecten els interessos del sector que representen.
És en aquest marc on l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia desplega la seva acció de foment, entre d’altres formes, mitjançant la cessió d’ús dels espais de la Masia, el desenvolupament de les activitats proposades per dites associacions i aquelles realitzades pel propi Ajuntament des de la perspectiva d’una adequada protecció dels drets dels usuaris de la Masia de Can Mas de la Riera i d’aprofundir en la promoció de la participació ciutadana.
Malgrat la formalització de tot reglament, aquest de Can Mas de la Riera, el fan prou flexible per adaptar-se a futures modificacions.
Presentem a continuació els punts comuns d’interès general: qui pot accedir a Can Mas de la Riera, quina documentació cal presentar, les dates i horaris d’obertura, els locals d’assaig, les quotes i l’assegurança.
TÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. Objecte i finalitats
És objecte del present reglament la regulació del règim d’ús i gestió de l’equipament municipal de Can Mas de la Riera, amb la finalitat de promoure la participació ciutadana.
Article 2. Naturalesa i règim jurídic
La Masia Can Mas de la Riera és un equipament municipal d’àmbit local que té la consideració de bé de domini públic afecte al servei públic de promoció cultural i de lleure.
Article 3. Distribució d’Espais
Descripció física
La Masia de Can Mas de la Riera, és una casa pairal amb tres espais diferenciats.
Pati Interior: pati interior de la masia que està descobert per a poder fer activitats a l’aire lliure.
Zona Sales d’assaig: ens trobem al voltant del pati diferents espais a planta baixa on hi trobem una sala de reunions/bar/cuina, 6 sales d’assaig, 1 sala polivalent i WC.
Zona Espais: ens trobem un edifici de dues plantes on hi trobem a la planta baixa uns sanitaris (WC), una sala polivalent i un soterrani. A la sala polivalent i el soterrani es fa servir com a magatzem dels Serveis Comunitaris de l’ajuntament i actualment són espais que no es poden utilitzar.
A la segona planta ens trobem amb dues sales polivalents i altres espais no utilitzables ja que no estan rehabilitats.
Zona ADF: ens trobem una nau de la masia on hi trobem l’entitat ADF que actualment disposa d’aquest espai per a vehicles i magatzem de material.
Funcions i Activitats
Són funcions, entre d’altres, de Can Mas de la Riera:
1. El desenvolupament d’activitats organitzades directament per la Corporació i aquelles
proposades per les diferents entitats i/o associacions sense ànim de lucre i/o grups, per a cobrir necessitats en els àmbits de l’aprenentatge, la creació i difusió cultural i artística.
2. El suport infraestructural per a la realització d’activitats per part d’entitats.
3. El vetllar pel règim de drets i obligacions previst al present Reglament per assolir els objectius i finalitats descrits.
Activitats:
Totes les activitats queden subjectes a les prescripcions d’aquest Reglament i a la resta de disposicions vigents.
L’Ajuntament de Sant Sadurní i el Servei de Joventut fa una aposta per que les activitats que es facin en aquest equipament siguin de promoció, creació cultural i artística: tallers i cursos, conferències, teatre, música, dansa, etc.
De totes les activitats caldrà distingir entre les organitzades:
1. Per la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament.
2. Conjuntament entre entitats i l’Ajuntament. Aquestes activitats quedaran automàticament autoritzades amb la signatura d’un conveni o acord de realització, sempre que no coincideixin amb activitats organitzades per la pròpia Corporació o altres entitats.
3. Per entitats, grups i/o altres:
a) Aquestes activitats s’autoritzaran de forma discrecional per períodes, dies i hores concrets.
b) La responsabilitat d’aquesta activitat recaurà sobre l’entitat organitzadora o grup organitzador o, en el cas d’un particular, sobre qui firma la sol•licitud.
c) Les activitats, s’autoritzaran per part del Servei de Joventut de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia.
d) Cada entitat designarà un representant, el qual serà el interlocutor de l’activitat en qüestió, que haurà de trobar-se a Can Mas de la Riera en tot el moment de l’activitat i fins la finalització de la mateixa.
TÍTOL II
ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DE L’EQUIPAMENT
Article 4. Forma de prestació dels serveis
Can Mas de la Riera i llurs instal•lacions i equipaments s’adscriuen a la Regidoria de Joventut de l’Àrea de Serveis Personals de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia. La gestió d’aquests serveis es durà a terme de forma directa per la mateixa Corporació des de l’esmentada Regidoria, d’acord amb el present Títol i sense perjudici d’altres formes específiques de gestió indirecta que hagin estat atorgades o atorgui en un futur l’Ajuntament per a la gestió d’algunes de les activitats que s’hi desenvolupin.
Taula de Can Mas
Objecte
L’objecte de la Taula de Can Mas, que formaran part el Regidor de Joventut, un tècnic de joventut, 1 representant de cada grup de música en conveni d’ús de les sales d’assaig de la masia, 3 representants d’entitats culturals i juvenils de Sant Sadurní i 1 representant d’ADF, amb l’objectiu de ser un espai de trobada, coordinació i gestió en el funcionament de l’equipament. Aquest òrgan hauria de ser l’encarregat d’establir un espai de coordinació i participació amb els col•lectius que utilitzaran l’espai de la masia i la Regidoria de Joventut.
Atribucions
Correspon a la Taula de Can Mas les següents funcions:
a) Emetre informes a iniciativa pròpia o de l´Ajuntament sobre matèries de l´àmbit cultural.
b) Emetre i formular propostes i suggeriments amb la situació de la masia Can Mas de la Riera.
c) Promoure iniciatives ciutadanes i realitzar activitats.
d) Gestionar Can Mas de la Riera conjuntament amb el Servei de Joventut de l’Ajuntament.
e) En tot cas, al ser la Taula de Can Mas un òrgan de caràcter consultiu, els seus informes i/ o propostes no són vinculants, competent a la Regidoria de Joventut l´elaboració de la proposta corresponent per a la seva elevació a l´aprovació de l´òrgan competent.
TÍTOL III
RÈGIM D’ÚS DEL CENTRE
Article 5. Dates i horaris d’obertura de la Masia
La Masia romandrà oberta durant tot l’any a excepció dels dies 1 de gener, 25 i 31 de desembre. Igualment anualment es fa un calendari d’obertura de l’equipament.
L’horari de funcionament és de dilluns a divendres de 10 a 24 hores, i els caps de setmana de 10 a 24 hores ininterrompudament . Els dies que es programin concerts i activitats a la masia tancarà no més tard de les 4 de la matinada.
Article 6. Destinataris
1. Els espais i instal•lacions objecte de cessió de Can Mas de la Riera podran ser utilitzats per entitats inscrites al Registre Oficial d’Entitats de la Vila, al Cens de Grups de Música de la Regidoria de Joventut i/o altres institucions i organismes, prèvia sol•licitud i obtenció de la corresponent autorització, d’acord amb el procediment que es preveu a l’article 8è del present Reglament. També podran ser utilitzats els espais per aquells grups que no constituint una entitat facin arribar juntament amb la sol•licitud de petició d’espais el projecte d’activitat que es vulgui realitzar.
2. Les cessions d’ús seran puntuals i tindran per finalitat proporcionar a les entitats i/o grups socials un espai on puguin desenvolupar llurs activitats i aconseguir els seus objectius.
3. Les cessions d’ús pel les sales d’assaig seran via conveni per part dels diferents grups de música de manera individual amb el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia per un període de dos anys. En finalitzar aquest període caldrà revisar si s’escau el conveni i fer-ne un de nou.
4. Per tal d’accedir a l’ús del centre seran condicions indispensable que l’entitat o grup interessat no tingui ànim lucratiu.
5. Es considera que una entitat, associació o grup no té ànim de lucre encara que desenvolupi una activitat econòmica si el fruit d’aquesta activitat es destina, únicament i exclusiva, al compliment de les finalitats d’interès general establertes en llurs estatuts, sense repartiment o en benefici, directe o indirecte, dels associats o de tercers.
6. En el cas que una societat, institució o qualsevol empresa que vulgui utilitzar les instal•lacions amb alguna finalitat cultural o d’interès públic en general, caldrà que aquest presenti un projecte per escrit, i la Regidoria decidirà si cedeix l’espai.
Article 7. Criteris per a la concessió d’ús dels espais
A) Per atendre sol•licituds s’estableixen amb caràcter general les prioritats següents:
1. Que l’activitat sigui d’interès públic i social.
2. Aquelles activitats artístiques i creatives culturals.
3. Activitats sense afany de lucre considerades d’interès particular.
B) Les sol•licituds d’espais per a la realització d’activitats seran ateses en funció de la disponibilitat dels espais, i per rigorós ordre de presentació.
Article 8. Sol•licituds i Autoritzacions
1. Aquelles entitats, grups, persones físiques i/o jurídiques interessades en la cessió d’un espai de la Masia Can Mas de la Riera, hauran d’emplenar una sol•licitud en el model estàndard que a tal efecte s’ha elaborat, la qual serà lliurada pel Servei de Joventut de l’Ajuntament, on hauran de fer constar,
a) En cas que l’interessat sigui una entitat:
- Nom de l’entitat especificant la seva seu social i NIF
- Nom i cognoms, adreça, DNI, correu electrònic i telèfon del representant (persona de contacte)
- Projecte d’activitat: descripció detallada de l’activitat a realitzar
- Dia/es sol•licitat/s, horari/s (aquests/s s’entendrà/n inclòs els actes de muntatge i
desmuntatge) i elements necessaris d’infrastructura (taules, cadires, potència de llum, so...)
b) En cas que l’interessat sigui un grup o particular:
- Nom i cognoms, adreça, telèfon, correu electrònic i DNI del sol•licitant
- Projecte d’activitat: descripció detallada de l’activitat a realitzar
- Dia/es sol•licitat/s, horari/s (aquests/s s’entendrà/n inclòs els actes de muntatge i
desmuntatge) i elements necessaris d’infrastructura (taules, cadires, potència de llum, so...)
c) En el cas de les persones jurídiques, la sol•licitud l’haurà de subscriure el seu representant legal o en tot cas la persona, degudament facultada per l’òrgan corresponent de l’Entitat.
2. El sol•licitant de la cessió serà responsable directe de qualsevol risc i/o dany que se’n derivi de la cessió autoritzada.
3. Les sol•licituds d’ús seran confirmades al peticionari mitjançant escrit des del Servei de Joventut. En els supòsits en què no es pugui permetre l’ús, es notificarà expressament el motiu de la denegació.
4. Aquestes autoritzacions en cap cas seran expedides per un temps superior a l’activitat sol•licitada i tindran el caràcter de personals i intransferibles.
5. Les autoritzacions es concediran amb la finalitat exclusiva de realitzar l’activitat per a la qual s’atorguin i expiraran quan s’acompleixi el termini establert, sense necessitat de requeriment previ.
6. Els usuaris no podran introduir variacions en l’horari autoritzat i, en cas que sigui necessari, hauran de ser comunicades amb l’antelació necessària a la Regidoria de Joventut i aquest decidirà la conveniència o no del canvi.
7. La Regidoria de Joventut té, en tot moment, la facultat d’anul•lar la pràctica de l’activitat, per causes justificades i amb un pre-avís mínim d’una setmana, llevat dels casos d’urgència.
8. Els drets d’autor aniran a càrrec dels organitzadors de l’activitat.
9. El termini per a contestar les sol•licituds serà de 10 dies naturals, a comptar des de la presentació de la sol•licitud o, en el seu cas, des de la subsanació o aportació de la documentació que li sigui requerida al sol•licitant. En cas de silenci, o de no subsanació o aportació de documentació, les peticions s’entendran desestimades o desistides, procedint-se al seu arxiu.
10. La realització de festes, concerts, espectacles musicals i activitats recreatives comporta que l’entitat o grup organitzador ha de deixar una fiança al Servei de Joventut de l’Ajuntament. Aquesta fiança serà retornada la setmana següent de finalitzar l’activitat i un cop es comprovi que el material deixat i les instal•lacions de Can Mas de la Riera estiguin en les mateixes condicions que les han trobat.
Article 9. L’accés a l’equipament
Per accedir als espais cedits, s’haurà de presentar a l’ajuntament (Policia) l’autorització corresponent, que facilitarà l’accés del titular a la Masia. Aquest responsable vetllarà per l’estricte compliment de les condicions fixades en cada autorització.
Es lliuraran les claus d’accés a la masia i un cop finalitzada l’activitat s’hauran de retornar a l’ajuntament.
En el cas dels grups de música, aquells que tinguin conveni amb el Servei de Joventut, es lliura un joc de claus a la persona responsable de cada grup de música que dóna accés a la Masia. En finalitzar el conveni el grup de música ha de retornar el joc de claus al Servei de Joventut.
No es podran fer còpies de les claus sota cap concepte. En el cas de pèrdua o sostracció de la clau, el grup abonarà l’import de la còpia que s’hagi de tornar a fer.
Article 10. Taxes equipament
Per poder fer ús de la instal•lació municipal s’haurà de fer efectiu prèviament al seu ús, la taxa a tal efecte s’aprovi en l’Ordenança Fiscal Municipal.
Article 11. Prohibició o suspensió de les activitats
Seran susceptibles de prohibició o suspensió les següents activitats:
a) Si s’infringeixen les normes respecte als locals.
b) Si no s’ha obtingut l’autorització reglamentària.
c) Si es considera que l’activitat s’aparta de les característiques que en van determinar la seva qualificació i autorització.
d) Si s’infringeixen les normes reguladores de l’activitat.
e) Activitats incompatibles amb les finalitats i preceptes del present reglament.
f) Activitats susceptibles de produir deteriorament de les instal•lacions i equipaments, o que excedeixin dels aforaments previstos.
Article 12. Causes d’extinció de les cessions d’ús.
1. Les cessions d’ús s’extingiran:
a) En acabar el seu termini de durada inicial o, si s’escau, les pròrrogues.
b) Per mutu acord entre les parts.
c) Finalització del conveni corresponent amb cada grup de música
d) Per desistiment o renúncia del sol•licitant.
S’equipara al desistiment o renúncia la manca d’utilització efectiva dels espais cedits.
e) Per incompliment de l’entitat o grup dels requisits exigits a l’article 7è. i, en especial, la presència d’ànim lucratiu.
f) Per dissolució de l’entitat.
2. Quan tinguin lloc altres infraccions o incompliments de l’entitat, l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia podrà declarar resolta la cessió atenent a circumstàncies tals com la reiteració, la gravetat dels fets o els perjudicis ocasionats.
3. En tot allò no contemplat en els apartats anteriors, seran d’aplicació les altres causes d’extinció previstes legalment.
Article 13.
Extingida o resolta la cessió, l’entitat o grup haurà de reintegrar a l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia la possessió dels espais i béns cedits en ús de forma immediata. En cas contrari, serà directament responsable dels danys i perjudicis que pugui ocasionar per la demora.
Article 14. Materials i Aparells
1. Els materials i aparells tècnics de Can Mas de la Riera podran ser utilitzats només pel personal tècnic municipal. Cap aparell ni material tècnic o complements no podrà ser retirat per al seu ús en d’altres activitats fora del recinte, sense la corresponent autorització.
2. La resta de material que pugui ser utilitzat per qualsevol grup o persona s’haurà de retornar al seu lloc en acabar l’activitat.
3. No es fa responsables en cap circumstància, la Regidoria de Joventut del material dipositat per l’usuari, per excepcional que sigui.
4. Si es demana material a altres serveis de l’Ajuntament o a particulars, l’entitat o grup responsable de l’activitat ha de vetllar per recollir-los i traslladar-los un cop finalitzada l’activitat. Si no és així, el Servei de Joventut no es farà responsable de possibles desperfectes ni del seu destí final.
Article 15. Deures dels usuaris
1. No vendre cap producte ni fer activitats de caràcter lucratiu en el recinte del centre.
2. No emmagatzemar objectes o matèries susceptibles de produir qualsevol tipus de combustió o explosió.
3. Vetllar pel bon ús del centre, de l’equipament segons les condicions establertes en cada cas i, pel respecte a la resta d’usuaris.
4. Els usuaris han de respectar les condicions bàsiques de neteja i manteniment. Caldrà garantir al màxim l’orde i la neteja dels espais, per tal de facilitar l’ús d’aquests i la convivència entre els diferents grups. En cas contrari, l’usuari es farà càrrec de les despeses que aquest incompliment generi a l’Ajuntament.
5. Serà responsabilitat dels usuaris respectar i mantenir els elements i les condicions de
seguretat de l’espai.
6. Els desperfectes originats en els espais i materials de Can Mas de la Riera a causa del seu ús seran responsabilitat dels usuaris que s’hauran de fer càrrec de les despeses que això origini.
7. Els usuaris han de notificar al Servei de Joventut els desperfectes o anomalies que s’hagin detectat.
8. Respectar les normes generals d’ús de les instal•lacions i les normes específiques per espais establertes i de les ordres expresses del Servei de Joventut.
9. Fer-se càrrec del muntatge i desmuntatge de les activitats amb la supervisió, si s’escau, del personal del Servei de Joventut.
10. Garantir l’ordre durant tota l’activitat.
11. Fer-se responsable de la neteja i ordre de l’espai una vegada finalitzada l’activitat.
12. Les entitats, grups i/o persones físiques/jurídiques a les quals se’ls hi hagi cedit algun espai, seran responsables directes dels danys i perjudicis ocasionats a terceres persones i/o coses.
13. En totes les activitats o actes que comptin amb la col•laboració municipal, l’organitzador hi farà constar la col•laboració de l’Ajuntament amb la fórmula següent: “Amb el suport de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia i la Regidoria de Joventut” i amb l’escut oficial d’aquest.
TÍTOL IV
SALES D’ASSAIG MUSICAL
Article 16. Concepte.
Les sales d’assaig musical són un bé de servei públic destinat a facilitar un espai on els músics trobin un ampli desplegament d’eines de suport i assessorament per a la creació musical.
Article 17. Requisits dels usuaris
Els criteris per accedir a les sales d’assaig són els següents:
- Es dóna prioritat als usuaris residents a Sant Sadurní d’Anoia i és obligatori, en el cas dels grups, que com a mínim dos dels components hi estigui empadronat. Obligatòriament els solistes han de residir al municipi.
- Els menors d’edat han de dur una autorització signada pels pares o tutors legalment autoritzats que han d’acompanyar a la instància o fitxa del grup .
- En el cas del solistes són ells mateixos els representats i responsables que han de mantenir la relació amb l’esmentat Servei.
- Un mateix usuari pot assajar en més d’un grup o complementar-ho amb la condició de solista.
Article 18. Petició ús sales d’assaig
Cessió d’ús
Es preveu poder utilitzar diferents sales d’assaig en la modalitat de cessió d’ús sempre en funció de la disponibilitat de sales vigent. Els grups interessats a utilitzar les sales d’assaig de Can Mas de la Riera de manera de cessió d’ús hauran de signar un conveni amb el Servei de Joventut de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia i tindrà una durada específica.
Dins el conveni de col•laboració també caldrà omplenar una fitxa de registre amb les dades del grup: nom del grup, nom i responsable del grup, dies i horaris d’assaig, i components del grup.
Qualsevol alta o baixa d’algun dels components del grup haurà de ser comunicada al Servei de Joventut per poder actualitzar la fitxa de grup.
Els locals d’assaig es podran compartir amb altres grups (des de dos fins a quatre grups), amb l’avantatge de poder deixar el material musical a la sala un cop finalitzat el seu temps d’utilització. En aquest cas cada grup omplirà una fitxa on farà constar els instruments i equipaments musicals que dipositi a la sala. Es destinaran a aquesta modalitat un màxim de 5 sales, nombre que podrà variar segons el funcionament i l’ocupació global dels locals, sempre que ho estimi convenient l’Ajuntament.
Cessió puntual
Es preveu poder utilitzar diferents sales d’assaig en la modalitat de cessió puntual sempre en funció de la disponibilitat de sales vigent.
Els grups o solistes que de manera puntual necessitin un espai per un període molt concret d’us caldrà que omplenin el full de petició al Servei de Joventut.
Els grups o solistes en finalitzar la sessió de la sala no poden deixar instruments ni materials.
Per accedir als espais cedits, s’haurà de presentar a l’ajuntament (Policia) l’autorització corresponent, que facilitarà l’accés al titular a la Masia. Aquest responsable vetllarà per l’estricte compliment de les condicions fixades en cada autorització.
Es lliuraran les claus d’accés a la masia i un finalitzada l’activitat s’hauran de retornar a l’ajuntament.
No es podran fer còpies de les claus sota cap concepte. En el cas de pèrdua o sostracció de la clau, el grup abonarà l’import de la còpia que s’hagi de tornar a fer.
Article 19. Temps de muntatge i desmuntatge
Està prohibit emmagatzemar cap tipus de material a les sales d’assaig, excepte en aquelles sales ocupades en la modalitat de sessió d’ús compartides.
Article 20. Accés.
L’accés i la utilització de les sales d’assaig, així com qualsevol altre espai del local, queda restringit als components dels grups usuaris, estant prohibit l’entrada d’altres persones.
Article 21. Conservació.
Els grups musicals són responsables de mantenir les sales i instal•lacions en perfecte estat de conservació, respectant tots els béns, instal•lacions i materials.
Article 22. Neteja
Els grups musicals hauran de netejar la sala desprès d’haver-la utilitzat amb el material de neteja que l’Ajuntament, directament o a través de l’empresa adjudicatària del servei, en el seu cas, els subministri.
Article 23. Prohibició de fumar, beure i/o menjar.
Per tal d’assegurar el respecte de tots els grups, així com la seguretat i higiene, queda prohibit fumar, beure o menjar dins de les sales.
Article 24. Seguiment del funcionament del servei.
L’Ajuntament, farà un seguiment periòdic de cada grup musical usuari del servei per tal de valorar l’aprofitament del mateix, en base al qual es renovarà, o no, el període de temps d’inscripció dels grups musicals que ho sol•licitin.
També se celebraran reunions entre els grups musicals, l’Ajuntament, per tractar temes d’organització i coordinació, així com proposar activitats de difusió i promoció dels grups.
Article 25. Compliment de la normativa.
El present Reglament és d’obligat compliment per tots els usuaris del servei de locals d’assaig.
En cas d’incompliment o infracció dels preceptes establerts en aquest reglament, a reserva d’altres mesures pertinents, es podrà prohibir a l’infractor la utilització del servei.
Article 26. Mobiliari i instruments
No es pot modificar l’estructura de les sales d’assaig i portar cap mobiliari de cap característica. En el cas que fes falta un mobiliari específic el Servei de Joventut farà els tràmits oportuns per adquirir aquest material. En casos excepcionals es pot portat un mobiliari concret sota l’autorització expressa del Servei de Joventut.
Article 27. Assegurança
Es recomana que tots els instruments musicals i complements (amplificadors, microfonia etc.) dipositats a les sales d’assaig de la Masia estiguin assegurats amb una pòlissa per robatori i accidents a càrrec dels mateixos propietaris dels instruments. El Servei de Joventut no es responsabilitza de cap instrument o material dipositat sense la corresponent assegurança. En cas de robatori, pèrdua o sostracció, el propietari ho ha de notificar per escrit a la seva companyia asseguradora, i facilitar una còpia al Servei de Joventut que farà l’oportú seguiment.
TÍTOL V
FACULTATS DE L’AJUNTAMENT
Article 28.
L’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia podrà exercir en qualsevol moment les seves potestats de tutela i inspecció, adoptant les decisions que s’escaiguin.
TÍTOL VI
NORMES GENERALS PER A TOT L’EQUIPAMENT
Article 29.
L’ús de totes les instal•lacions estaran sotmeses amb caràcter general a les següents condicions d’ús:
1. Per tal d’assegurar el bon desenvolupament de les activitats i la bona convivència entre els usuaris, serà d’aplicació el Decret 200/1999, de 27 de juliol sobre el dret d’admissió (El Decret 200/1999, de 27 de juliol, pel qual es regula el dret d’admissió als establiments públics on es realitzen espectacles i activitats recreatives, en el seu article 10, determina amb claredat que el dret d’admissió, és a dir, l’admissió del públic en un local, dins dels límits legals, serà exercit per la persona titular de l’establiment públic o la persona organitzadora d’un espectacle o, si escau, per les persones designades per aquests que, sota la seva dependència, portin el control d’accés del públic a l’interior de l’establiment. Aquest personal de control ha d’estar identificat com a tal i, així mateix, ha d’impedir l’entrada a les persones que es troben incloses en els supòsits de les limitacions d’accés que estableix l’article 9 del citat Decret, a l’efecte de garantir la seguretat del públic a l’interior del local) i s’impedirà l’accés a aquelles persones que manifestin actituds violentes, provoquin aldarulls, portin robes i símbols que incitin a la violència, al racisme o la xenofòbia, així com a aquelles persones que produeixin molèsties a d’altres usuaris, o dificultin el desenvolupament normal d’un espectacle o activitat.
2. No està permès el consum de tabac dintre de l’equipament.
3. Els espais utilitzats hauran de quedar nets, lliures de qualsevol material i endreçats. En qualsevol cas s’haurà de garantir el seu ús posterior en perfectes condicions.
4. Els usuaris de l’equipament hauran de respectar l’horari de la instal•lació.
5. No deteriorar ni malmetre les instal•lacions ni els béns mobles d’aquestes. La persona o col•lectiu que es trobi al recinte serà responsable dels danys i perjudicis ocasionats, i de les despeses que això origini, o bé de la seva reposició.
6. No alterar l’ordre i guardar respecte a les persones i a les coses.
7. Respectar les senyalitzacions dels accessos restringits de l’espai.
8. No introduir animals a la instal•lació, a excepció dels gossos guia dels invidents.
9. Respectar les decisions del personal del Servei de Joventut, el qual podrà decidir, en tot moment, les pautes a seguir en cada ocasió.
10. No es permet fer foc a l’interior del pati de la Masia de Can Mas de la Riera
11. En quant el consum i la venda de drogues legals (tabac i alcohol):
a) D’acord amb la Llei 10/1991 de 10 maig i el decret 235/91 no es pot fumar en cap dependència de l’interior de l’equipament.
b) Quant a la venda de begudes alcohòliques la limitació ve regulada pel decret 200/2002, de 23 de juliol, establint, amb caràcter general, la prohibició en la venda i el subministrament de begudes alcohòliques a les persones menors de 18 anys, com a mesura preventiva i de protecció, atès que constitueixen un col•lectiu especialment vulnerable davant el consum d’aquests productes.
12. Quant el consum i la venda de substàncies no legals: El consum i la venda de qualsevol tipus de substància no legal està totalment prohibit i penat d’acord amb l’aplicació del codi penal vigent.
13. Qualsevol altre punt no previst en aquesta normativa serà resolt pel Servei de Joventut municipal.
TÍTOL VII
INFRACCIONS I SANCIONS
Article 30. Infraccions
Les infraccions que les usuàries i els usuaris cometin, es classificaran en molt greus, greus i lleus.
Són infraccions molt greus:
a) Els danys amb dol o imprudència greu que s’originin al patrimoni municipal.
b) No respectar reiteradament i amb notori abús les advertències o amonestacions que s’efectuïn pel personal encarregat de la instal•lació o per la mateixa administració municipal.
c) El comportament antisocial ostensible.
d) La reincidència en la comissió de faltes greus.
e) Manca de pagament de les taxes establertes.
Són infraccions greus:
a) L’incompliment d’ordres o instruccions que vinguin del personal encarregat de les instal•lacions o de l’administració municipal, sempre que no siguin constitutives de falta molt greu. Els actes notoris que atemptin contar el decoro públic o la dignitat en l’interior de les instal•lacions.
b) La reincidència en la comissió de faltes lleus.
Són infraccions lleus:
a) La lleugera incorrecció amb el personal responsable o encarregat de les instal•lacions.
b) La forma descurada o la deixadesa en la conservació del material o de les instal•lacions.
c) L’incompliment lleu de les normes de règim intern de les instal•lacions.
d) La resta d’infraccions derivades de l’Ordenança i que no es considerin greus o molt greus.
Article 31. Sancions
Instruït el corresponent expedient en el que es determini la comissió d’alguna de les infraccions establertes anteriorment es podran imposar les següents sancions:
Per la comissió d’infraccions molt greus:
a) Prohibició d’ús de qualsevol equipament municipal, entre un i cinc anys.
Per la comissió d’infraccions greus:
b) Prohibició d’ús de la instal•lació habitual per un període d’un mes a 1 any.
Per la comissió d’infraccions lleus:
a) Amonestació per escrit
b) Prohibició d’ús de la instal•lació habitual per un període de fins a un mes.
c) Prohibició d’ús de la instal•lació fins que es faci efectiu el pagament de les taxes establertes.
TÍTOL VIII
INTERPRETACIÓ I JURISDICCIÓ COMPETENT
Article 32.
La facultat d’interpretar aquest Reglament i de resoldre qualsevol qüestió no prevista queda reservada expressament a l’Ajuntament.
Article 33.
Les relacions originades per l’aplicació d’aquest reglament tindran, en tot cas, caràcter administratiu i són subjectes a la jurisdicció administrativa essent competents els tribunals de Barcelona per resoldre qualsevol litigi que pugui sorgir.
REGLAMENT:
Òrgan i data d’aprovació inicial: Ple Municipal en sessió ordinària de data 29 de juny de 2009.
Publicació: BOPB núm. 209 de 01/09/2009, al DOGC núm. 5473 de 29/09/2009 i al diari El Punt de data 05/09/2009.
Publicació text íntegre: BOPB núm. 269 de 10/11/2009 i DOGC núm. 5502 de 10/11/2009.
Data d’entrada en vigor: 15 dies hàbils després d’aquesta publicació del text íntegre.