Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament
En els darrers mesos s´ha tornat a posar al centre del debat la
gestió de les zones blaves. Els canvis en l´aparcament del carrer
Sant Antoni han fet que s´hi perdessin places i que, a causa del
contracte de concessió que té l´Ajuntament amb l´empresa gestora,
s´hagin hagut de resituar a d´altres carrers que, fins ara, eren
d´aparcament gratuït. Més enllà del que cadascú pugui pensar,
a favor o en contra, de l´existència mateixa de la zona blava, cal
enfocar el debat sobre el fons de la qüestió: és lícit que una
empresa privada gestioni i extregui beneficis d´una restricció de
l´espai públic?
Les zones d´aparcament de pagament tenen sentit per descongestionar
el centre de la vila de trànsit, sempre i quan (com és
el cas de Sant Sadurní, cal dir-ho) es disposi de suficients alternatives
d´aparcament gratuïtes. L´existència o no de zones blaves
no ha d´estar en cap cas sotmesa a una lògica recaptatòria i és
per això que cal avançar cap a la municipalització d´aquest tipus
de serveis.
Des de la CUP ja vam presentar una moció per recuperar la gestió
directa de les zones blaves a partir de l´any 2019, - moment de
finalització del contracte amb l´empresa concessionària -. Un servei
com aquest, que requereix poc personal i infraestructura, és
fàcilment assumible per l´Ajuntament.
A més, cal destacar que la gestió directa implica que cap empresa
s´enriqueixi amb la gestió d´un espai que és de tots els sadurninencs
i sadurninenques i que, contràriament, en cas de que hi
hagi beneficis derivats d´aquesta gestió, aquests vagin a parar a
la caixa de l´Ajuntament.
Per altra banda, la gestió directa implicaria que no haguéssim
d´estar lligats a un contracte amb una empresa privada i, per tant,
els criteris amb els quals es destina a zona blava un carrer o un
altre es decidirien exclusivament al consistori. Només per això, ja
val la pena la municipalització!