Plaça Ajuntament, 1. 08770 Sant Sadurní d'Anoia
Tel: +34 938 910 325 · Fax: +34 938 183 470
E-mail: ajuntament

En el marc de commemoració del 28 de maig, Dia Internacional d’Acció per a la Salut de les Dones, la regidoria d’Igualtat ha programat dues activitats amb la voluntat de sensibilitzar i reafirmar el dret a la salut com un dret humà de les dones al que han d’accedir sense restriccions o exclusions de cap mena, i a través de tot el seu cicle de vida.
Així, el dimarts 1 de juny, al Centre Cultural de la plaça Nova, s’organitza una xerrada-taller sobre menstruació sostenible, una sessió en què s’uneix la salut de la dona amb el respecte pel medi ambient i la sostenibilitat.
I el dijous 10 de juny, a les 6 de la tarda, el Casal d’Entitats acollirà el taller «la llum i l’ombra de la menopausa», que impartirà Susana Ros, en què s’abordarà la menopausa i s’oferiran consells i exercicis per abordar, acceptar i viure amb nou cicle vital.
Ambdues activitats tenen aforament limitat i cal fer inscripció prèvia a través dels següents enllaços:
La salut té genère
Cal tenir en compte les diferències en la salut de dones i homes, com pot ser el dolor: el cos de la dona té més receptors nerviosos que el dels homes, i això incideix en les intensitat amb què s’experimenta la sensació de dolor. O la detecció de les cardiopaties: la forma en què es manifesta pot ser en ocasions difícil de reconèixer: dificultat per respirar, dolor a la mandíbula, a l'esquena, debilitat, palpitacions i altres símptomes poc específics.
