Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Descobert13ºC-0ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
La nova taxa de residus
La Llei 7/2022 estableix que a partir de l'any vinent la taxa de residus ha de ser no deficitària i ha de cobrir el cost real del servei de recollida, transport i tractament dels residus municipals

En el Ple del passat mes d'octubre l’Ajuntament de Sant Sadurní va aprovar les ordenances fiscals i taxes per l’any 2025, que aplicaran, entre d’altres, un augment a l’IBI industrial a les empreses amb el valor cadastral més alt i d’un 67% de la taxa de residus per donar compliment a la legislació.

En el cas concret de la taxa de residus, la Llei 7/2022 de residus i sòls contaminats per a una economia circular aprovada pel govern espanyol incorpora una directiva de residus de la Unió Europea que estableix que, a partir del proper any 2025, la taxa de residus sigui no deficitària i reflecteixi el cost real del servei.

La importància de la implantació i l’establiment de la taxa local de residus sòlids urbans configurada com una taxa específica i no deficitària, deriva del fet que la recollida i tractament de residus és una de les competències municipals en l'àmbit de la sostenibilitat més importants, juntament amb l’abastament i tractament d’aigua, tant pel que fa a  la dimensió del servei prestat diàriament com també pel cost que això suposa.

Per aquest motiu, l’Ajuntament de Sant Sadurní, com molts altres municipis, s’ha vist obligat a actualitzar la taxa d’aquest servei en les properes ordenances municipals, una mesura que suposarà un augment del rebut que paguen els contribuents per aquest servei.

Fins aquest any, els veïns i veïnes de Sant Sadurní cobrien amb la taxa prop del 60% del servei de recollida i tractament dels residus. La resta del cost, gairebé el 40%, s’assumia amb altres impostos municipals, principalment l’Impost de Béns Immobles (IBI). L’any vinent, en virtut de la nova legislació, el 100% del pressupost del servei de recollida de residus s’haurà d’assumir mitjançant la seva corresponent ordenança fiscal.

Així, les taxes de residus domèstics, comercials i industrials de l'any 2025, seran les que es mostren en la següent taula.

Per tal de suavitzar els efectes d’aquest augment i atendre aquelles famílies amb un context socioeconòmic més desfavorable, l’Ajuntament incorporarà bonificacions i ajuts de fins al 50%. En el document de pregüntes freqüents trobareu informació de quines bonificacions existeixen i com tramitar-les.

També es recorda que els veïns amb el rebut domiciliat a la seva entitat bancària poden repartir la despesa en quatre fraccionaments anuals.

L'Ajuntament continua treballant per tal de mantenir el nivell i qualitat dels serveis, sent la participació activa de la ciutadania un element clau per a l'èxit d'aquests. 

Així doncs, els bons resultats que obté Sant Sadurní amb la recollida selectiva, gràcies a l’esforç dels veïns i veïnes amb el sistema porta a porta, li suposen al municipi un estalvi de 300 mil euros anuals sobre el total de més de 2 milions d’euros que costa la gestió de residus. Sense aquest compromís col·lectiu, el rebut de les escombraries hagués augmentat 65 euros més per cada llar. 

En aquest vídeo podeu veure amb major detall què suposa a nivell ambiental i a nivell econòmic no realitzar una correcte recollida selectiva dels residus.

×  
El gran perill de no reciclar: visitem l'abocador del Bages El gran perill de no reciclar: visitem l'abocador del Bages

 Preguntes freqüents:  

Bonificacions

S'estableix un 30% de bonificació per a les llars que realitzin autocompostatge

S'estableixen les següents bonificacions segons el nivell d'ingressos:

Nº membres nucli de convivènciaReducció 50% de la taxa (ingressos fins a)Reducció 25% de la taxa (ingressos fins a)
1 membre7.528,2 €11.292,36 €
211.292,48 €15.056,40 €
315.056,64 €18.820,92 €
418.821,04 €22.584,96 €
522.585,08 €26.240,28 €
626.240,4 €30.113,40 €

S'estableix un període comprès entre l'1 de gener i l'1 de març del 2025 per a la tramitació de les sol·licituds i conèixer les condicions específiques. Per a realitzar els tràmits, pot adreçar-se a l'Oficina de Gestió Tributària del municipi, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament o a través dels tràmits on-line.

 El Govern responA continuació podeu escoltar les explicacions del Govern Municipal en relació a la modificació de les ordenances fiscals de residus, IBI, piscina, casa dels avis, bus urbà, etc 

Entrevista a l'alcalde Pere Vernet en el marc del magazín Penedès en Xarxa:

Entrevista de Ràdio Sant Sadurní a la regidora d'Hisenda, Eva Cruces:

Pujar al principi de la pàgina