SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i puntualment rebràs el butlletí d'activitats i les notícies més destacades
SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC
Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i puntualment rebràs el butlletí d'activitats i les notícies més destacades
El servei de Promoció econòmica i ocupació resta obert la públic amb cita prèvia:
Podeu contactar per telèfon al 931 185 195
o bé per correu electrònic a socupacio@santsadurni.cat
A més a la web podreu trobar informació d'interés relacionada amb prestacions, ofertes i recerca de feina.
Mesures per fer front a l´impacte econòmic i social de la COVID19 Totes les mesures i ajuts per tipus de mesura
EMPRESES
MESURES PER A LA PROTECCIÓ I EL MANTENIMENT DE L'OCUPACIÓ
Si la teva empresa treballa per la Generalitat, aquesta es farà càrrec de les despeses salarials i de les pòlisses d´assegurança dels teus treballadors/es. Inclou contractes de neteja, transport i menjador escolar, centres especials d'ensenyament i vigilància, i els contractes d´obres i serveis adjudicats per la Generalitat o el seu Sector Públic.
• S'agilitza el procediment d'autorització d'ERTO's a l'objecte de mantenir l'ocupació una vegada hagi finalitzat la crisi sanitària.
• L'Estat es compromet a fer-se càrrec de les prestacions per desocupació de les persones treballadores afectades per un ERTO.
• La gestió de la prestació per desocupació de les persones treballadores afectades per l'ERTO es tramitarà entre l'empresa i el SEPE.
Portal del SEPE per a tramitar el cese d'activitat econòmica
Informació del SEPE per a empreses mesures covid
REDUCCIÓ DE LA QUOTA DE LA SEGURETAT SOCIAL
Si has dut a terme ERTO's per força major i ets una empresa amb menys de 50 treballadors, tens una exoneració del pagament del 100% a la Seguretat Social. Per la resta d'empreses, tens una exoneració del pagament del 75% per a alleujar els costos, a la vegada que s´incentiva el manteniment del capital humà ja format.
Font: Article 24, del Reial Decret Llei 08/2020, de 17 de març
SERVEI D'ATENCIÓ DIGITAL D'INFORMACIÓ
El Departament d'Empresa i Coneixement disposa d'un servei d'atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l´Estat per fer front a la situació excepcional d´estat d´alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2
MORATÒRIA DE TRIBUTS
En atenció a les dificultats que la situació excepcional generada pel COVID-19 pot comportar per als obligats tributaris amb vista a complir certes obligacions tributàries i tràmits en procediments de caràcter tributari, s'han flexibilitzat els terminis amb què compta el contribuent i a la vegada s’han establert moratòries en el pagament i la possibilitat de demanar ajornaments.
Mesures per facilitar la liquiditat
INSTITUT CATALÀ DE FINANCES
L'ICF està treballant en poder oferir el més aviat possible una línia de préstecs de les entitats financeres amb avals de l´ICF o Avalis de Catalunya que permetrà cobrir les necessitats de liquiditat de les pimes a conseqüència de la situació d'emergència actual.
Les empreses interessades poden dirigir-se a la seva entitat financera per començar a gestionar les condicions del préstec i seran aquestes les encarregades de posar-se en contacte amb l´ICF o Avalis per a la gestió de l'aval.
AUTÒNOMS
PRESTACIÓ EXTRAORDINÀRIA PER CESSAMENT D'ACTIVITAT
Prestació extraordinària per cessament de l'activitat
Totes les preguntes i respostes sobre la prestació extraordinària per autònoms
Ajuts per a les persones treballadores autònomes afectades econòmicament pel coronavirus. Les diferents convocatòries es van publicant a mesura que apareixen i s'obren els tràmits de sol·licitud.
Línia d’ajuts per a les persones treballadores autònomes afectades econòmicament pel coronavirus