Nexes - Innovació, emprenedors i empreses

AVUI: Ennuvolat 28ºC|16ºC
Facebook Twitter Instagram Youtube

BUTLLETÍ

SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRÒNIC

Dona't d'alta facilitant-nos el teu correu electrònic i puntualment rebràs el butlletí d'activitats i  les notícies més destacades 

Pàgines
FRA ELEC
Factura electrònica. Fem-ho fàcil.
Conceptes i plataformes

 Què és una factura electrònica? 
Una factura electrònica és un document electrònic que:

  • Conté el mateix tipus d'informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics.
  • Té validesa legal quan presenta signatura electrònica avançada que garanteix l'autentificació, la integritat i el no repudi.
  • És susceptible de ser tramés per mitjans electrònics i relaciona a clients i proveïdors.

  •  Quins són els avantatges d'utilitzar factures electròniques? 
  • Intercanvi de la informació sense error entre l'administració i proveïdors (les dades originals arriben a destí per mitjans electrònics sense cap tipus d'entrada manual).
  • Els proveïdors disposaran amb antelació de l'acceptació de les seves factures i podran planificar millor la seva tresoreria i les opcions de negociació amb les entitats financeres.
  • Les factures amb signatura electrònica tenen plena validesa legal i poden substituir el paper tot i que si els proveïdors les demanen en suport paper es poden enviar encara que estiguin signades.
  • Reducció dels temps de tramitació a les administracions públiques.
  • Major eficiència en la gestió, auditoria i inspecció.

  Presentar una factura electrònica  

La Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), ha introduït com una novetat l’obligació de determinats subjectes de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques en la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu. Entre els subjectes que hi estan obligats es troben les persones jurídiques (art. 14.2.a).

Les persones físiques, en canvi, resten al marge d’aquesta obligació i poden escollir en tot moment el mitjà de comunicació (electrònic o no) que volen emprar en les seves relacions amb les administracions (art. 14.1).

Si pertanys al col·lectiu d’obligats a presentar factures electrònicament, et facilitem en aquest manual alguns recursos pràctics per crear i enviar factures a l’Administració pública.

¿Generar i enviar una factura electrònica?  
Pots utilitzar programes gratuïts per generar i enviar factures:

Solucions per a crear i enviar factures: 

EMIX: es un servicio de la Generalitat de Cataluña para generar y enviar facturas directamente a la Generalitat de Cataluña y a su sector público dependiente, a través del servicio e.FACT, sin necesidad de certificado digital y de forma gratuita.


B2B Router: es un portal de factura electrónica que permite crear facturas electrónicas en formato Facturae, sin necesidad de certificado digital y de forma gratuita, y enviarlas directamente a las administraciones públicas catalanas a través del servicio e.FACT.

Solucions només per crear:

facturae.gob.es: a través de l’aplicació gratuïta Gestió de facturació electrònica que ofereix el Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç.
FacturaDirecta by Conductiva: servei al núvol que permet crear fàcilment, factures electròniques en format Facturae (amb gratuïtat limitada)

Solucions per crear i enviar (amb limitacions):

CaixaBankFactura (CaixaBank): proporciona un servei de creació i enviament manual de factures gratuït durant el primer any.

SERES e-FACTURA: proporciona un servei de creació i enviament manual de factures gratuït per als proveïdors que enviïn fins a tres factures mensuals.

Solucions no gratuïtes

Pots crear també les factures electròniques mitjançant les plataformes privades de serveis de facturació electrònica que hi ha al mercat, si aquestes es troben adherides al servei e-FACT.

Actualment les plataformes adherides són les següents:

Anachron
Onesait (INDRA)
B2B Router (Invinet Sistemes)
baVel (Voxel Group)
BS Factura (Banc Sabadell)
CaixaBankFactura (CaixaBank):
EdasFacturas (ZeroComa)
EDIVERSA (Intercambio Electrónico de Documentos, SL)
eFACTURA-Seres
Hazteunafacturae Premium (Enxendra)
Influe Portugal (Generix Group)
Plataforma d’EDICOM
TS-FACTURA

  Preguntes més freqüents Pots consultar les preguntes més freqüents


           AJUNTAMENT DIBA     GENERALITAT

© Nexes
Doctor Barraquer, núm.3-5. 08770 Sant Sadurní d’Anoia
Tel: +34 931 185 195
c/e Àrea Empresa i Emprenedors: promeco@santsadurni.cat
c/e Àrea Ocupació: socupacio@santsadurni.cat
Atenció al públic: MATINS (de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h) | TARDES (dimecres i dijous de 15 a 18 h)