Obrir/tancar men˙

Ajuntament de Sant SadurnÝ d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Descobert13║C-3║C
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
 
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electr˛nic
Consells per a caminar

Sigui quina sigui l'opciˇ triada, Ús convenient seguir uns consells abans d'iniciar l'activitat fÝsica:

  • Evitar les hores de fred o calor extrems, protegir-se del sol (gorra, ulleres, crema protectora solar...).
  • Portar roba c˛moda i calšat adequat a l'activitat, no anar gaire abrigats.
  • Anar a un ritme que permeti respirar de manera compassada.
  • No fer Ópats abundants previs a l'activitat. Dur aigua per beure abans, durant i desprÚs del recorregut, especialment si la distÓncia Ús llarga.
  • Fer estiraments desprÚs de l'activitat.
  • Respectar les normes de seguretat viÓria.
  • Un pod˛metre pot ser ˙til (si el circuit no esta marcat) per mesurar les passes i la distÓncia dia a dia i veure com es millora. Es convenient, per˛, portar rellotge durant l'activitat.

Comenšar de manera suau, i augmentar la intensitat:

  • Els 2 primers mesos: caminar 20 minuts diaris, 3 cops per setmana de manera alterna, tot incrementant uns minuts cada setmana.
  • El 3r mes: caminar 40-45 minuts diaris, 4 cops per setmana de manera alterna, tot incrementant uns minuts cada setmana.
  • El 4t mes: caminar 5 cops per setmana, tot incrementant uns minuts cada setmana fins arribar als 60 minuts diaris.
  • Manteniment: mantenir els 60 minuts diaris, entre 5 i 7 dies a la setmana, amb l'objectiu d'incrementar el ritme per fer el mateix recorregut en menys temps.
Pujar al principi de la pÓgina