- Servei de millora dels contractes de lloguer vigents: Aclarim tots els dubtes que puguis tenir sobre les condicions i clàusules del teu contracte de lloguer i t'assessorem per tal de millorar-les.
- Ajuts a la rehabilitació d'edificis i habitatges: Posem a la teva disposició tota la informació necessària per poder sol·licitar aquests tipus d'ajuts.
- Servei d'intermediació amb deute d'habitatge (SIDH): Es tracta d'un servei gratuït d'informació, assessorament i intermediació orientat a persones o famílies que es troben en risc de perdre el seu habitatge habitual degut a dificultats sobrevingudes per afrontar el pagament del deute hipotecari, avaladors d'habitatges que estan en situació d'impagament i llogaters que estan en situació d'impagament del lloguer del seu habitatge habitual amb propietat d'entitats financeres o altres persones jurídiques obligades per la Llei 4/2016.
- Objectius: L'objectiu general del SIDH és evitar la pèrdua de l'habitatge d'aquelles persones o famílies que es troben amb dificultats sobrevingudes amb el pagament de la seva quota hipotecària o renda de lloguer. Els objectius específics són:
- Optimització de recursos i gratuïtat per les persones usuàries.
- Proximitat, especialització i estandardització.
- Equitat territorial i d'atenció.
- Mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes.
- Quins serveis oferim?
INTERMEDIACIÓ HIPOTECÀRIA MEDIACIÓ DE CONSUM MEDIACIÓ EN LLOGUER
- Persones o famílies hipotecades propietàries d'un únic habitatge que l'utilitzen com a domicili/residència que es trobin en dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari o que preveuren que no el podran pagar en el futur.
- Persones avaladores en risc de perdre el seu habitatge principal per impagament dels préstecs o crèdits avalats.
- Persones consumidores que detectin qualsevol clàusula abusiva en el contracte del préstec o crèdit hipotecari o, hagin rebut la notificació d'inici d'un procediment d'execució hipotecària.
- Persones o famílies en risc d'exclusió residencial que hagin transmès el seu habitatge per compensar el seu deute hipotecari o que estiguin a punt de perdre'l per un procediment judicial.
- Persones o famílies llogateres d'habitatges adjudicats en subhasta o dació en pagament a les entitats financeres.
- Persones amb situació de sobreendeutament (1) per deutes derivats d'una relació de consum, provocada per causes sobrevingudes, especialment: per deutes d'habitatge, per múltiples creditors o com a conseqüència de romanents d'altres préstecs hipotecaris.
- Requisits:
- Caldrà que la persona o família estigui empadronada a un dels municipis beneficiaris del servei i,
- L'habitatge ha d'estar localitzar a un dels municipis beneficiaris.
- L'accés al servei és obert a tota la ciutadania prèvia sol·licitud de cita al telèfon 93 891 03 25 - extensió 5215 - 5216. Podeu descarregar-vos el formulari de sol.licitud aqui.
- Horari d'atenció: dimarts tarda de 16:00h a 19:00h
- Servei d'atenció al ciutadà (SAC).
Pots consultar la Llei 24/2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica,
aquí.
Pots consultar també el Decret 75/2014,de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge,
aquí.
(1) La inclusió d'aquest perfil de persones usuàries està condicionat a la vigència de la Llei 4/2016, del 23 de desembre, de mesures de protecció del dret a l'habitatge de les persones en risc d'exclusió residencial.