Obrir/tancar menú

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia

Cerca al web
 ESP | ENG | FRA
Cobert amb pluja21ºC-11ºC
Segueix-nos al Facebook Segueix-nos al Youtube Segueix-nos al Twitter Segueix-nos a Instagram
Publicació 22.01.2021
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic
La SAREB cedeix 4 habitatges que l'Ajuntament destinarà a usos socials
  • L'acord estableix la cessió temporal dels immobles en règim d'usdefruit per un màxim de quatre anys, prorrogables anualment
  • El Consistori sadurninenc destinarà els habitatges a cobrir situacions d'emergència residencial, per mitjà d'una taula tècnica de valoració

SAREB

La Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) ha signat un acord amb l'Ajuntament de Sant Sadurní per a la cessió temporal de quatre habitatges destinats a situacions d'emergència residencial. 

L'Ajuntament, per mitjà del servei d'Habitatge i en coordinació amb el d'Acció Social, destinarà aquests pisos a lloguers assequibles per a famílies en risc d'exclusió social. L'adjudicació dels pisos es farà per mitjà d'una taula tècnica de valoració en què hi prendran part diversos serveis de l'Ajuntament.

El contracte dels pisos es podrà prorrogar anualment, fins a un màxim de quatre anys.

SAREB percebrà a canvi de la cessió una contraprestació una quantitat mínima mensual que la companyia utilitzarà per fer  front a les despeses d'assegurances i comunitat.

Per la seva banda, l'Ajuntament assumirà els càrrecs corresponents a la gestió de l'habitatge, així com el seu manteniment ordinari i l'Impost de Béns Immobles (IBI), entre d'altres.

S'incrementa el parc d'habitatge social

El 2013 SAREB va crear un parc social que incloïa 2.000 habitatges, el qual es va elevar a 4.000 el 2015. En l'actualitat aquest parc social als 10.000 immobles, després que la companyia s'ampliés per poder impulsar la cessió de pisos a administracions amb problemes d'habitatge.

Des de la seva creació, SAREB ha signat convenis temporals amb 13 comunitats autònomes i 28 ajuntaments, als que ha cedit en total 3.036 habitatges.

En els seus vuit anys d'activitat, la companyia ha posat 1.642 habitatges a disposició de les administracions catalanes; així mateix té un acord amb la Generalitat de Catalunya  que contempla la cessió de 930 habitatges destinats a persones en risc d'exclusió.

Venda d'habitatge a administracions públiques

En paral·lel a la signatura d'acords de cessió temporal d'immobles en règim d'usdefruit, la companyia ha tancat vendes d'immobles amb diferents administracions, com les del País Basc, Canàries, Comunitat Valenciana, Castella i Lleó, l'Ajuntament de Madrid i el consistori de Badalona.

Amb aquestes iniciatives, la companyia aprofundeix així en la seva estratègia de col·laboració amb les administracions públiques per pal·liar el problema de l'habitatge.

Pujar al principi de la pàgina