Oficina de Turisme
c. de l'Hospital, 23
08770 Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
T. +34 938 913 188
turisme
Aquest dimecres el celler de La Fassina de Sant Sadurní ha acollit la presentació de la campanya #ComerçdeVida #Comerçdevila, una acció conjunta de la regidoria de Comerç i Som Sant Sadurní per donar suport al comerç local i de proximitat, així com el mercat. A l'acte hi ha participat l'alcalde, Josep Maria Ribas; el regidor de Comerç i Turisme, Ton Amat i la vicepresidenta de SOM Sant Sadurní, Núria Domingo. També hi ha assistit la responsable de Som Sant Sadurní, Susana Duaso, i alguns regidors i regidores del consistori.
La campanya s'iniciarà aquest dijous 22 d'octubre i finalitzarà el 29 de novembre, malgrat que es preveu la possibilitat de mantenir-la a llarg termini com a element cohesionador de futures accions i campanyes.
Sensibilització cap al comerç local i de proximitat
L'Alcalde, Josep Maria Ribas, ha reiterat que el comerç local és qui "ens coneix, ens pot assessorar i atendre millor, per això des de l'administració els hem de donat tot el suport". En aquest sentit Ribas ha avançat que en el proper ple de novembre, en què es porta a aprovació les Ordenances fiscals, es proposarà l'aprovació de noves mesures en suport del comerç, en la línia de les ja aprovades en el Pla de Xoc municipal, com la supressió de la taxa de terrasses durant els primers mesos de la pandèmia, ajudes de Promoció Econòmica i una major flexibilitat en el model de gestió de la Zona Blava.
Es tracta d'una campanya de sensibilització de la ciutadania sobre els avantatges de comprar al comerç de proximitat: El comerç de la vila, tal com s'explica a la campanya, dóna vida als carrers, ofereix productes km0 així com un tracte proper, personalitzat i especialitzat; és el model econòmicament més sostenible, perquè genera riquesa i fomenta el treball local, contribueix a l'equilibri territorial i a l'economia domèstica; i perquè, tal com ha explicat el regidor de Comerç i Turisme, Ton Amat, sempre hi són quan més els necessites i quan més els hem necessitat, són al costat de casa i al costat de les veïnes i veïns i s'adapten a les persones i als nous temps: "El comerç de proximitat ens va salvar a moltes famílies quan més els vam necessitar en plena pandèmia i ho continuen fent".
Amat també ha explicat que la campanya posa l'accent de la persona al carrer, donant una imatge positiva en un moment difícil: "L'Administració ha d'acompanyar els comerciants en els moments difícils i aquest és un dels nostres objectius. El comerç de la vila i de vida està al nostre costat i hem de defensar-lo davant del comerç insostenible, que mata la vida al poble". En aquest sentit, ha explicat que s'ha decidit mantenir el mercat amb totes les parades i les màximes mesures de seguretat, mentre sigui possible.
Difusió de la campanya
A partir d'aquest dijous la imatge de la campanya #Comerçdevida es trobarà al carrer en opis i banderoles, cartelleria als aparadors de botigues i establiments comercials, a més de falques radiofòniques i a xarxes socials; també s'ha elaborat un element de marxandatge amb la imatge de la campanya que es converteix en un portamascaretes i es repartirà casa per casa.
Durant la presentació s'ha projectat un vídeo promocional on cinc testimonis de la vila expliquen els principals beneficis del comerç local: la importància de la proximitat i de l'eix comercial, el mercat, la targeta de fidelitat i el servei "T'ho portem a casa".
Susana Duaso, responsable de Som Sant Sadurní, ha agraït la feina dels voluntaris que han participat en la campanya i ha posat l'èmfasi en el fet que siguin els vilatans i vilatanes qui tinguin veu per parlar del comerç local.
Més imatges al Flickr de l'Ajuntament