Oficina de Turisme
c. de l'Hospital, 23
08770 Sant Sadurní d'Anoia (Alt Penedès)
T. +34 938 913 188
turisme
L'àrea de Turisme presenta l'edició 2026 amb noves experiències de maridatge properes i especials, durant els mesos d'abril, octubre i desembre

La Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia presenta l’edició 2026 del MARIDA’m, el cicle de tastos de temporada que convida a descobrir el territori a través dels seus caves, escumosos i productes gastronòmics de proximitat.
Organitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona, MARIDA’m proposa tres experiències enogastronòmiques úniques al llarg de l’any, vinculades a diferents estacions. El cicle posa en valor els caves i escumosos de la regió maridats amb productes de temporada elaborats per productors autòctons, apostant per la qualitat, la sostenibilitat i la identitat gastronòmica del Penedès.
Més enllà d’una degustació, MARIDA’m és una experiència cultural i sensorial que permet descobrir nous maridatges, conèixer la història i l’origen de cada producte i inspirar-se per traslladar aquests sabors a la cuina de casa. Cada sessió està pensada com un viatge pels sabors més representatius del moment de l’any, en un format proper i participatiu.
Aquest serà el calendari d'activitats:
L’art del bon pa i el bon formatge català
Dissabte, 25 d'abril de 2026, a les 19:00 h
Maridatge de pans artesanals amb el formatge que millor els complementa, i caves especialment seleccionats per potenciar-ne les característiques organolèptiques.
Els secrets de dos ors líquids de Catalunya
Dissabte, 17 d’octubre de 2026, a les 12:00 h
Tast d'olis de diferents varietats d’olives i diferents moments de collita per identificar aromes i sabors, i degustacions creatives amb alguna sorpresa que et farà mirar l’oli amb uns altres ulls, harmonitzat amb una selecció de caves que dialoguen amb l’oli
Redescobrim el torró: tradició, innovació i cava
Dissabte, 12 de desembre de 2026, a les 12:00 h
Redescobrirem el torró explorant-ne la versatilitat i aplicant-lo també en plats salats i propostes disruptives, de la mà del reconegut xef local Cintet. No hi faltarà el cava, que ens acompanyarà amb estils diferents per animar els assistents a trobar quin tipus d’escumós encaixa millor amb cada torró.
Totes les sessions es duran a terme a l'espai emblemàtic de la Fassina de Can Guineu, actual Cava Centre, i seran conduïdes per les especialistes de Caram Caram, professionals de referència en l’àmbit dels tastos i la divulgació gastronòmica. Cada sessió comptarà amb un preu de 20 € i les places seran limitades.
Amb aquesta nova edició, Sant Sadurní d’Anoia consolida el MARIDA’m com una proposta singular d’enoturisme i gastronomia, adreçada tant a visitants com a públic local, que reforça el vincle entre producte, territori i cultura del vi i del cava.
Les entrades per a totes les sessions ja es poden adquirir en línia a la plataforma de venda de l'Ajuntament.